Nielsen NetRatings a anuntat ca va folosi mai mult criteriul timpului petrecut pe site-uri la determinarea audientelor online.
Termenul de „Web 2.0” desemneaza tendinta programatorilor de Internet de a folosi combinatii de tehnologii ca JavaScript, Flash si XML, care permit realizarea de site-uri care nu necesita reincarcarea completa a paginilor in browser. Spre exemplu, articolele de pe multe site-uri de stiri se actualizeaza in mod dinamic si automat, fara a necesita reincarcarea intregii pagini.
Compania Nielsen NetRatings a constatat ca utilizatorii de Internet vizioneaza adesea mai mult continut decat se inregistreaza in rapoartele de masurare a traficului. Din acest motiv, firma a decis sa acorde un interes mai mare, la realizarea studiilor de audienta a site-urilor de continut, timpului petrecut de utilizatori pe o pagina de net.
Compania Nielsen NetRatings a aratat ca, in luna mai, cel mai vizionat site din lume a fost cel al furnizorului de servicii internet AOL, care a cumulat 25 miliarde de minute afisate.
Pe locul secund se situeaza Yahoo, cu 19,6 miliarde de minute vizionate. Urmeaza MSN, cu 10,6 miliarde de minute si MySpace, cu 7,8 miliarde de minute. Pe site-urile companiei Google, utilizatorii au petrecut in mai circa 7,4 miliarde de minute, potrivit estimarilor Nielsen NetRatings.
Nielsen NetRatings este cea mai mare companie de masurare a audientelor online. Firma face parte din grupul Nielsen, alaturi de compania de audit TV Nielsen Media Research si de compania de cercetare de piata ACNielsen. Din grupul Nielsen mai fac parte publicatiile Billboard, The Hollywood Reporter, IT Week, AdWeek si Vnunet.com. Grupul Nielsen organizeaza anual premiile Clio pentru creatie publicitara.