Vodafone se mentine in pozitia de lider, urmat de Petrom, care a avansat cu doua pozitii, si Pepsi, un brand nou intrat in top, direct pe locul 3, potrivit Top Social Brands 2012, realizat de revista Biz.
In 2011, [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-new-media/vodafone-conduce-topul-celor-mai-vizibile-branduri-in-social-media-vezi-tot-clasamentul-61016/]locurile 2 si 3 erau ocupate[/url] de BCR si Microsoft, iar Petrom se afla pe pozitia a patra.
Un salt spectaculos a avut anul acesta si Danone, care a urcat de pe 25 (in clasamentul de anul trecut) pe locul 5. Ocupantul locul 4 este Orange, care a crescut trei pozitii fata de anul trecut.
Din top 10 branduri cu cea mai intensa activitate in social media mai fac parte: Nokia, Heineken, BCR, Ford si Avon.
Top 20 branduri:
1. Vodafone
2. Petrom
3. Pepsi
4. Orange
5. Danone
6. Nokia
7. Heineken
8. BCR
9. Ford
10. Avon
11. Samsung
12. ROM
13. Romtelecom
14. Ursus
15. ING
16. Microsoft
17. KLM
18. Desperados
19. Bitdefender
20. LG
Intreg clasamentul (top 50), precum si detalii despre metodologie [url= http://www.gandestebiz.ro/pozenwsl/Top%20Social%20Brands%202012.pdf]puteti citi aici[/url].
Top Social Brands 2012 a rezultat in urma ponderarii rezultatelor inregistrate de branduri in trei clasamente preliminare: topul realizat de revista Biz – 45%, topul rezultat in urma voturilor exprimate de un grup de specialisti online – 35% si topul mentiunilor pe ZeList – 20%.
Selectia brandurilor s-a facut pe baza clasamentului de a anul trecut si a nominalizarilor transmise de principalele agentii interactive si de comunicare existente pe piata romaneasca.
Criteriile de selectie au tinut cont de activitatile desfasurate in social media in intervalul ianuarie 2011- februarie 2012. Nu au fost luate in calcul produse media, produse online sau activitati de autopromovare desfasurate de agentiile de comunicare.
In topul din acest an sunt incluse 50 de branduri, dupa ce in anii trecuti erau doar 30.
Revista Biz a fost lansata in anul 2000, cu o aparitie bilunara si avand ca public tinta manageri cu varste intre 25 si 45 de ani. Tirajul revistei este de 10.000 de exemplare pe numar, auditate BRAT, dintre care 4.600 sunt abonamente. Se distribuie in zonele urbane din tara.