Anul
trecut, piața de coaching a
fost într-o continuă dezvoltare, iar acest lucru nu s-a raportat
doar la creșterea numărului de companii care desfășoară pentru
prima dată programe de dezvoltare pentru echipa lor, ci și la
creșterea companiilor care au investit tot mai mult în angajații
lor.
Organizațiile
investesc în abilitățile de comunicare ale angajaților
Prin
intermediul programelor de training, firmele și-au propus ca
angajații lor să dezvolte în special
abilitățile
de comunicare.
„În
2017, cel mai solicitat program de training a fost «Spune
pe bune!»,
care
pune accent pe asertivitate,
capacitatea de a comunica succint și eficient, răbdarea de a
asculta cu adevărat, abilitatea de a acorda și de a recepta
feedback-ul. Toate
acestea
sunt influențate
de maniera în care ne raportăm la ceilalți și la situațiile care
ne scot din zona de confort. Acest training înglobează tehnici de
formulare și structurare a mesajelor, elemente de conștientizare a
stilului personal de comunicare, metode de depășire a propriilor
bariere, instrumente pentru îmbunătățirea și adaptarea
comunicării în funcție de diferite situații”, declară
Petru Păcuraru, fondator si trainer HPDI.
Follow-up
digital
Componenta
de micro-learning capătă tot mai multă
importanță,
scade
intervalele de timp alocate training-urilor și
îmbunătățește follow-up-ul.
Un
aspect foarte important al oricărui proces de training este
follow-up-ul.
Iar acesta a început, de asemenea, să migreze înspre digital.
Cu
ajutorul aplicațiilor
pentru telefoane, procesul
se
transformă în joc. De aceea, la finele lui 2017, HPDI a lansat
aplicația Backstage, metoda de invatare prin micro-learning.
„Scopul
acestei aplicații este de a suplimenta activitatea de follow-up
dedicată programelor de training susținute de către HPDI. Mai
exact, de-a lungul a 30 de zile, participanții la training vor primi
15 misiuni care să întărească activitatea de învățare”,
mai spune Păcuraru.
Teambuilding
pe tabletă
Pentru
dezvoltarea angajaților și crearea unor echipe cât mai omogene,
companiile autohtone au apelat la
programe de teambuilding care au și
o componentă digitală.
„«Vedeta»
teambuilding-urilor de anul trecut a fost «E-hunters», un
program hi-tech care își propune să dezvolte abilitățile
strategice și cele de leadership, dar și devoalarea secretelor
muncii în echipă. Chiar
dacă
activitățile se desfășoară outdoor, participanții
interacționează cu ajutorul unei tablete pe care este instalată o
aplicație care le monitorizează progresul.”
În
anul 2017, HPDI a interacționat cu aproximativ 100
de companii
interesate de dezvoltarea personală și profesională a angajaților,
de-a lungul a 298
de evenimente.
Numărul total de participanți la programele HPDI a fost de 7921
de persoane
în 566
de zile de livrare.
5292 de persoane au
participat
la
programe de team building și 2628 la
cele
de training. Compania
a înregistrat o
creștere a business-ului de 20% față de anul anterior, cu
o cifră de afaceri de 600.000
de euro.
Fidelizarea
angajaților
Millennials, obiectivul companiilor în 2018
Perspectivele
pentru 2018 au în vedere dezvoltarea pe partea de online a
serviciilor oferite de către angajatori. În plus, companiile mici
vor accesa din ce în ce mai mult serviciile de teambuilding.
„Piața
va deveni mai interesată și educată, în sensul atragerii și
menținerii angajaților din categoria Millennials.
Companiile vor fi mai orientate mai degrabă către experiență
decât către teorie, pe masură ce din ce în ce mai mulți manageri
sunt din generația Millennials.
În
continuare, mizăm pe o creștere de 20% a pieței locale în acest
an„,
completează Păcuraru.