Dintre suma totala, 22,3 milioane euro au fost tranzactionate in magazinele online care folosesc solutia ePayment, conform companiei. Cresteri importante s-au inregistrat la numarul de tranzactii, care a ajuns la aproape 300.000, dar si la valoarea medie a unei cumparaturi care a ajuns de la 80 euro anul trecut la 92 euro in primele sase luni ale anului in curs.
Clasamentul principalelor tipuri de produse achizitionate si platite online cu card bancar a ramas neschimbat fata de perioada anterioara – industria telecom, turism&transporturi, in special bilete de avion, si e-tail, la aceasta din urma categorie comercializandu-se foarte bine produsele IT.
Pe langa acestea, alte doua segmente au inregistrat cresteri insemnate si au demonstrat ca prezinta potential de crestere in viitorul apropiat – asigurarile online si biletele pentru spectacole si concerte, au transmis reprezentatii GeCad ePayment.
Conform informatiilor din sistemul ePayment, vanzarile online de asigurari, in special asigurari de calatorie, au crescut cu 95% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce vanzarile de bilete la spectacole si concerte au crescut de peste patru ori fata de primele sase luni ale anului 2007.
„Cresterea vanzarilor online de bilete pentru concerte si spectacole se datoreaza atat actiunilor culturale de acest tip care in acest an s-au inmultit, cel putin in Bucuresti, dar si numarului mai mare de site-uri care vand online astfel de bilete. In ceea ce priveste asigurarile, piata este favorabila, deoarece segmentul turismului inregistreaza un succes urias in mediul online si oricine calatoreste in strainatate are nevoie de asigurare”, considera Carmen Sebe, CEO GeCad ePayment.
Principala caracteristica a acestui prim semestru a fost cresterea numarului de magazine, in sistemul ePayment intrand aproape 90 de magazine noi de la inceputul anului pana acum. „Printre cei mai importanti clienti noi intrati in portfoliul ePayment in prima jumatate a anului se numara Vodafone si BitDefender”, afirma Carmen Sebe.
„Piata creste pentru ca avem tot mai multe magazine online si pentru ca a mai crescut si rata de penetrare a accesului la Internet, care a depasit 30%. Este vorba despre un trend pe care vom fi inca mult timp de acum incolo. Ceea ce lipseste insa pietei din Romania este posibilitatea de a plati online pentru diverse servicii, de la taxe si impozite pana la plata abonamentelor la cablu, Internet etc. Exista cateva servicii care pot fi platite online, insa acestea sunt putine si nu acopera nevoia reala existenta in piata”, este de parere si Marin Mitroi, director general al companiei care furnizeaza serviciil privind tranzactiile cu carduri bancare, RomCard.
Atat Carmen Sebe cat si Marin Mitroi considera ca implementarea unui sistem sigur si functional de plata online pentru astfel de servicii ar duce la o noua crestere spectaculoasa a comertului electronic romanesc.