Fondatorii noului motor de cautare au strans finantari de circa 33 mil. $.
Cuil ofera servicii de cautare, care, pretind realizatorii lui, pot indexa „mai repede si cu costuri mai mici o portiune mult mai mare a Web-ului” decat poate Google.
Reprezentantii noului motor de cautare sustin ca serviciile proprii analizeaza contextul fiecarei pagini si conceptele implicate de fiecare cautare a utilizatorilor, in loc sa ofere tehnici de cautare care se bazeaza pe link-uri de Web si structuri de audienta.
Cuil.com organizeaza rezultatele fiecarei cautarii in grupuri de pagini Web interconectate ca tema. Le sorteaza pe acestea in categorii si ofera diferite moduri prin care utilizatorii pot identifica anumite topic-uri si redefini cautarea.
Confidentialitatea datelor utilizatorilor e un alt punct forte a noului motor, sustin reprezentantii Cuil. Seviciul se bazeaza pe continutul paginilor si nu pe istoria paginilor accessate, si deci compania nu mai are nevoie sa stocheze informatii personale ale utilizatorilor ori istoria cautarilor lor.
Danny Sullivan, Web analist, spune ca Cuil poate incerca sa exploateze plangerile pe care ultizatorii Google le-ar putea avea – mai exact, faptul ca duce la returnarea ca rezultate ale cautarii doar a unor site-uri populare sau de renume, gen Wikipedia.
Pe de alta parte, analistii sunt de parere ca noul motor de cautare va trebui sa fie „foarte foarte bun, pentru a putea convinge oamenii sa il foloseasca in detrimentul Google”.