Aceasta recomandare este foarte probabil sa fie acceptata de intreaga Comisie Europeana, si impusa ulterior companiilor ce detin motoare de cautare. Acest lucru ar putea starni un conflict intre giganti precum Google, Yahoo sau Microsoft si Comisia Europeana, a scris CNN Money.
Companiile de mai sus folosesc datele celor ce intra pe Internet pentru a utiliza motoare de cautare, ca sa poata sa directioneze mai precis reclamele in functie de portalurile vizitate de fiecare utilizator in parte. Acest lucru este esential pentru mentinerea si cresterea veniturilor companiilor ce detin motoare de cautare.
Oficiali ai Comisiei Europene sunt de parere insa ca datele pastrate de companiile ce detine motoare de cautare sunt retinute exagerat de mult si ca unele dintre date violeaza dreptul al intimitate al persoanelor.
De cealalta parte, oficialii Google au declarat ca politica lor in ceea ce priveste dreptul la intimitate al oamenilor este „perfect balansata pentru a oferi securitate, intimitate si inovatie”.
„Google priveste dreptul la intimitate ca pe un drept inviolabil. Tot ceea ce facem tine cont de acest drept”, a declarat Peter Fleischer, director pe segmentul de securitate al Google.
La randul sau, intr-o declaratie oficiala, Yahoo a declarat ca „dorim sa pastram un balans foarte bun in ceea ce priveste securitatea utilizatorilor nostri, blocand tentativele de frauda si intrunind toate obligatiile legale pe care le avem”.
Majoritatea motoarelor de cautare strang si pastreaza informatii despre fiecare cautare – de pe ce browser a fost facuta, care este IP-ul computerului de pe care a fost realizata precum si zona geografica.
Utilizatorii care isi fac conturi pe motoarele de cautare ofera chiar si mai multe informatii relevante acestor companii, cum ar fi o arhiva exhaustiva a cautarilor realizate intr-o anumita perioada de timp.
Comisia Europeana s-a aratat nemultumita de asemenea de faptul ca firmele ce detin motoarele de cautare nu au explicat indeajuns de clar de ce este necesara o atat de minutioasa detaliere a activitatilor pe care utilizatorii le intreprind pe Internet.
„Motoarele de cautare trebuie sa stearga datele despre utilizatori imediat ce nu mai servesc scopurilor initiale. Este inutil ca aceste date sa fie retinute 18 luni”, au declarat oficiali ai Comisiei Europene.
Acestia au precizat de asemenea ca datele ar trebui retinute doar pentru utilizatorii care se inscriu pe motoarele de cautare, si nu pentru toti utilizatorii. De asemenea, publicitatea targetata ar trebui sa fie plasata doar daca utilizatorii doresc acest lucru.