Documentul, destinat utilizarii interne, a fost obtinut de publicatia AdAge. Acesta ofera informatii privind cele mai mari sume investite de companii in sistemul de publicitate Google AdWords.
47 de companii au investit peste 1 mil. de dolari in lunia iunie, 71 de companii intre 0,5 milioane si 1 milion in timp ce 357 au cheltuit intre 100.000$ si 500.000$.
Cel mai mare advertiser pe AdWords in luna iunie a fost AT&T, care a lansat in acea perioada iPhone 4 in SUA. Compania americana a investit in AdWords 8,08 mil. $, conform documentului. AT&T a investit anul trecut 2,8 mld. $ in advertising.
Amazon.com a investit in AdWords 5,85 mil. $ in luna iunie, in timp ce rivala eBay ceva mai putin, 4,25 mil. $.
Rivalul Apple a cumparat publicitate de la Google in valoare de circa 1 mil. $ in luna iunie.
General Motors, Walt Disney sau BMW au investit, fiecare, sub 0,5 mil. $ in luna iunie.
AdAge sustine ca informatiile din document sunt precise, intrucat anumite sume au fost verificate din mai multe surse.
Google detine in prezent circa 65% din piata cautarilor online din SUA.
Oficialii companiei nu au dorit sa dea detalii asupra informatiilor din document. „Analizam posibilitatea ca cineva sa fi facut, in mod eronat, publice aceste informatii. Daca acesta este cazul, vom lua masurile potrivite”, spune Denis Woodside, VP al Google Americas Operations.