Tase a fost manager relatii cu clientii in cadrul directiei private banking in cadrul bancii MKB Romexterra, pana in august 2008, si a mai lucrat anterior in sistemul bancar.
Printre serviciile lansate se numara campanii prin SMS, chatbox-SMS sau info-SMS, care aduc venituri clientilor care le implementeaza pe site-urile proprii. Fortumo nu isi taxeaza clientii pentru implementarea acestor servicii, ci primeste o parte din veniturile generate de trimiterea de SMS-uri de catre utilizatorii finali.
Fortumo, companie lansata pe piata in 2007, mai este prezenta in noua tari din Europa, printre care se numara Danemarca, Suedia sau Norvegia si in China. Compania mama Mobi Solutions Ltd. ofera servicii similare in tarile baltice din 2003.
Printre serviciile oferite de compania din Estonia se numara incasarea de plati prin SMS, servicii de informare prin SMS, plata pentru vizualizarea de clipuri pe YouTube sau campanii de marketing prin SMS.
Fortumo este o solutie internationala, serviciile fiind aceleasi in toata reteaua. In Romania, ca si in celelalte tari din retea, Fortumo are un reprezentant, nefiind inregistrata ca firma sau filiala, au declarat reprezentantii companiei.
Utilizatorul tipic Fortumo este antreprenorul web care administreaza o pagina web sau un portal, un post de radio, ziar local sau o agentie de publicitate, dar poate fi si o persoana fizica. In prezent, compania are peste 8.000 de utilizatori la nivel global.
„Fortumo tinteste pana la finele anului sa atraga inca 7.000 de utilizatori, inclusiv cu ajutorul lansarilor din Romania si Bulgaria saptamana aceasta. Sper ca Romania sa contribuie semnificativ la acest numar, cu cel putin 1.000 de utilizatori pana la finele lui 2008″, a declarat pentru DailyBusiness.ro Razvan Tase, reprezentant al Fortumo Ltd. in Romania.
Acesta a subliniat insa ca circa 60% dintre clientii ce urmeaza sa fie atrasi in Romania vor fi persoane fizice, luand in considerare faptul ca majoritatea concurentilor de pe piata locala targeteaza exclusiv companiile.
In prezent, Razvan Tase este singurul reprezentant al Fortumo in Romania.
„In prezent eu sunt singurul reprezentant al Fortumo in Romania. Pentru a deschide un birou local, este nevoie de rezultate mai intai”, a mai spus Tase.
„Avem contracte in Romania cu Orange, Vodafone, Cosmote si Zapp. Acesti operatori primesc intre 55% si 65% din valoarea fiecarui SMS trimis prin intermediul nostru. Clientii primesc intre 26% si 36%, in functie de serviciul ales si valoarea unui SMS, iar noi primim restul. In prima faza comisioanele noastre vor fi mai mici, promotionale”, a mai spus Tase, precizand ca pentru a crea un serviciu SMS clientul are nevoie de foarte putin timp, fara a fi necesare cunostinte tehnice.
SMS-urile sunt taxate cu sume intre 0,70 si 3 euro, fara TVA.
„Ce este interesant e faptul ca cei ce folosesc serviciile Fortumo pot primi plati prin SMS si din alte tari in care este prezenta compania. De exemplu, cineva din Romania isi implementeaza pe propriul blog sau pagina web serviciul info SMS (ce permite utilizatorilor sa vanda diferite informatii prin SMS – n.r.) cineva din Suedia, interesat de acea informatie, poate trimite SMS in Romania”, a mai spus Razvan Tase.
Plata catre clientii care implementeaza solutii Fortumo se realizeaza de catre operatori o data la doua luni, prin transfer bancar sau prin cont PayPal.
Printre concurentii Fortumo din Romania se numara MobilPay.ro sau serviciul de plati online al ePayment.ro.