Echipa care s-a ocupat de realizarea www.AutoSaga.ro include 15 persoane – designeri, programatori, redactori si colaboratori, acestia fiind in continuare implicati in asigurarea functionarii site-ului si crearea de continut.
„Proiectul va fi sustinut pe viitor atat din resurse proprii cat si prin parteneriatele pe care le-am incheiat sau urmeaza sa le incheiem cu diferite companii din domeniul auto”, a declarat Catalin Vladescu, managing partener Out Loud Media.
„Momentan, portalul este finantat de actionarii OLM (in proportie de 80%) si prin parteneriatele existente. Odata cu lansarea, ne-am canalizat eforturile in directia atragerii de noi parteneri, in vederea impartirii efortului financiar pe termen scurt, dar si a profitului, pe termen mediu si lung”, mai spune el.
Site-ul va gazdui publicitate prin bannere, urmarind sa atraga venituri si prin anunturi sponsorizate din sectiunea automobile second hand, sectiune ce va fi lansata la sfarsitul saptamanii. „Ne-am asumat din start faptul ca lansam un tip de afacere in care investitia se recupereaza intr-un termen relativ lung„.
O piata foarte aglomerata
AutoSaga.ro se adreseaza unui public vast, in principal persoane din mediul urban, cu varste cuprinse intre 18 si 40 de ani, posesoare de autovehicule, pe punctul de a-si achizitiona un autoturism sau, pur si simplu, pasionate de masini.
Proiectul mizeaza si pe sectiunea dedicata femeilor – 4Girls. „Numarul femeilor pasionate de masini este mai mare decat ar putea parea la prima vedere. Exista femei care piloteaza masini de curse, isi tuneaza propriile masini si stiu cum functioneaza un motor”, mai spune Catalin Vladescu.
Piata publicatiilor auto este una dintre cele mai aglomerate din Romania, printre lideri numarandu-se, conform statisticilor SATI, ProMotor.ro (7 mil. afisari in septembrie), Automarket.ro (6,9 mil. afisari), Masini.ro sau TopGear.ro.
Tot pe aceasta piata activeaza si mai multe platforme de tranzactionare auto, printre ele numarandu-se Autovit.ro (87 mil. afisari lunar), Mobile.ro (40 mil. afisari) sau BestAuto.ro.
In ciuda concurentei mult mai vechi si deja stabilita pe piata, Vladescu considera ca inca exista multe nise auto insuficient exploatate. „Daca doriti sa cititi un articol despre istoria VW Beetle in limba romana, il veti gasi in primul rand pe Wikipedia, insa veti observa ca informatia este si aici limitata”.
Out Loud Media a generat in 2009 venituri de circa 100.000 euro si profit de circa 60.000 euro, conform site-ului Ministerului de Finante. Compania are trei actionari, persoane fizice, printre care si Catalin Vladescu.