Intel Capital, divizia de investitii a producatorului de microcipuri Intel Corporation, si 3TS Capital Partners, unul dintre cele mai mari fonduri de investitii din Europa Centrala si de Est, pariaza pe faptul ca Internet Mall, care a realizat in 2007 afaceri de circa 55 mil. euro, fata de 40 mil. euro in 2006, inca nu si-a atins adevaratul potential pe piata din Cehia dar si in alte tari din regiune.
„Ca fond de investitii, consideram ca piata online va creste mult in Europa Centrala si de Est in urmatorii 5-10 ani„, este de parere Jiri Benes, director de investitii al 3TS Capital Partners. „Consumatorul de rand va deveni din ce in ce mai familiar cu a comanda produse online si va aprecia din ce in ce mai mult avantajele acestui mod de a achizitiona”, a continuat Benes.
Ashil Patel, director de investitii al Intel Capital pentru Europa, Africa si Orientul Mijlociu, a declarat ca fondul de investitii cauta in continuare afaceri cu concepte de business viabile si de viitor. „Internet Mall este, cu siguranta, unul dintre acestea”, a declarat Patel.
Internet Mall este prezent de asemenea in Polonia, Slovacia, Ungaria si Germania. Are 45 de magazine online, peste 500.000 de clienti inregistrati si circa 100.000 de utilizatori/zi care acceseaza site-urile.
Produsele comercializate de Internet Mall variaza de la articole pentru casa, la radiouri de masina, echipament fotografic, parfumuri, notebook-uri sau bilete de avion si jucarii.
In Romania, cel mai mare magazin online este eMag, cu afaceri de 76,7 mil. euro in 2007 si venituri estimate de 150 mil. euro in 2008.