GfK a publicat rezultatele dintr-un studiu derulat în 22 de
țări care arată că aproape un sfert dintre consumatorii online (23%) sunt de
acord că interacțiunile virtuale cu oameni si locuri pot fi la fel de autentice
ca atunci când te afli acolo în persoană. Doar 15% dintre cei chestionați nu
sunt de acord cu această afirmație.
Oportunitățile pentru
interacțiuni virtuale sunt tot mai frecvente în viața de zi cu zi – fie că este
vorba despre conferințe video, interacțiunea video în timpul convorbirii
telefonice cu ajutorul funcției
„face-timing” de pe smartphone, chat-ul de Facebook și de WhatsApp sau chiar
explorarea orașelor, a restaurantelor sau a muzeelor, utilizând opțiunea de
vizionare a străzilor oferit de Google Maps sau aplicația 3D-Panorama.
Dar sunt
aceste interacțiuni la fel de bune ca cele offline?
Acordul cu afirmația că
interacțiunile virtuale pot fi la fel de potrivite ca cele directe crește la
cei cu vârstă cuprinsă în intervalele 20 – 29 de ani și 30 – 39 de ani, cu 28%,
respectiv 27%. Aceasta îi poziționează confortabil înaintea adolescenților,
care sunt următoarea generație cea mai „orientată spre lumea virtuală”,
cu 22 de procente.
[img=7148][/img]
În mod așteptat, acordul
cu această afirmație scade vertiginos în rândul generațiilor mai în vârstă.
Unul din cinci (20%) dintre cei cu vârsta cuprinsă între 50 și 59 de ani nu
sunt de acord că interacțiunile virtuale pot fi la fel de bune ca atunci când
ești în contact direct cu o persoană, în comparație cu doar 15% care au votat opusul.
Mulți dintre cei cu vârsta de peste 60 de ani nu sunt de acord – aproape o
treime (27%), în timp ce doar unul din zece (11%) spun că sunt de acord.
Brazilia și Turcia sunt cel mai mult „orientate spre
lumea virtuală”, Germania și Suedia cel mai puțin
Brazilia și Turcia se
află în topul listei consumatorilor online care cred în autencitatea interacțiunilor
virtuale, cu o treime (34%) în fiecare țară susținând acest lucru. Ele sunt
urmate de Mexic (28%), China (27%) și Rusia (24%).
Aceste rezultate au aplicabilitate
în aproape toate business-urile. Fie că vor folosi realitatea augmentată pentru
a spori impactul activităților de marketing și al campaniilor publicitare sau vor
apela la conferințe video pentru a reduce costurile de deplasare pentru ședințe
– a cunoaște piețele și segmentele de consumatori care sunt cele mai deschise
la interacțiuni virtuale este un punct de pornire esențial.
Celălalt capăt al
scalei, al celor care nu sunt de acord că virtualul poate înlocui
interacțiunile față în față, este condus de Germania, cu aproape o treime (32%)
dintre consumatorii online. Aceasta este urmată de Suedia, la 29 de procente,
de Cehia și Belgia care au rezultate strânse (26%) și Olanda și Marea Britanie
la doar puțin sub un sfert (23%).
GfK a realizat acest studiu
online pe un eșantion de peste 27.000 de consumatori în vârstă de 15 ani sau mai
mult din 22 de țări. Statele incluse în studiu sunt Argentina, Australia,
Belgia, Brazilia, Canada, China, Cehia, Franța, Germania, Hong Kong, Italia,
Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia,
Marea Britanie și SUA.