Astfel, în
loc să fie gata de start în două săptămâni, cu toate procesele și fluxul
operațional automatizate, încep să vândă, cu sinapse, în minim două luni.
Deși comercianții din România sunt, în continuare, reticenți
la a păși în e-commerce, pentru că nu cunosc sau nu analizează în profunzime
piața și consumatorul online, marea greșeală pe care o fac cei care iau decizia
de a vinde și digital este de a privi
vânzările online ca pe o soluție pe termen scurt, decât ca pe o strategie pe termen lung, spun
experții Teamshare, una dintre cele mai importante platforme de e-commerce
integrate.
De aici se nasc primele „greutăți” operaționale, începând cu timpul
prea mare de procesare a comenzilor, erorile în procesare și gestiune stoc
cauzate de factorul uman.
„Prima greșeală a retailerului offline care ia în considerare
pasul spre e-commerce este să considere că un client online are același profil
sau comportament ca acela din offline. Consumatorul digital este, de regulă,
mai informat și ia decizia de cumpărare după ce este sigur 100% că a obținut
toate detaliile despre produs sau serviciu. Are la dispoziție unelte pentru a
verifica și compara prețuri, calitate și urmărește avid review-urile altor
cumpărători”, spune Marius Panait (foto), Managing Partner Entelion Software,
dezvoltatorul platformei Teamshare.
Iar a doua greșeală a celor care vor să facă pasul din offline
în online este, potrivit lui Marius Panait, faptul că au tendința de a considera site-ul o soluție la probleme
din trecut și nu un instrument strategic necesar dezvoltării afacerii.
„Un site de e-commerce este doar începutul, care
trebuie împachetat cu alte sisteme informatice și strategii de marketing
specifice online-ului. Niciun magazin online nu poate să crească organic
din punct de vedere vânzări, stoc, comenzi sau satisfacerea și fidelizarea
clientului, fără automatizare. Aceasta începe cu sistemul de gestiune și
contabilitate, dar și alte instrumente absolut necesare într-un comerț online
sănătos – plata online, sisteme de logistică sau updatare în timp real a
informațiilor despre produse”, adaugă Marius Panait.
În cazul magazinelor care aleg să facă pasul în online cu o
platformă automatizată de e-commerce din momentul zero, acestea devin 100% operaționale
în 2-4 săptămâni, având marea majoritate a proceselor gata automatizate, arată
datele Teamshare.
În ceea ce privește cele mai vizibile avantaje resimțite de
shop-urile care încep vânzările online cu o platformă integrată, acestea sunt
viteza de procesare mult mai ridicată – 1 minut/ comandă, față de 5-10
minute/comandă prin procesare manuală, costuri mai reduse cu resursele umane
alocate, dar și colectarea de date despre clienți și comportament de consum,
necesare realizării profilului de client.
De asemenea, odată intrate pe piață cu toate procesele
automatizate printr-un software integrat, magazinele online își pot concentra
resursele și atenția către o marketare corectă, cu eforturi de creștere a vizitelor și conversiilor, și de fidelizare a
clienților. Mai mult, pot beneficia de un control mult mai eficient al
cheltuielilor, printr-un sistem
operațional cu cost unitar, determinat de creșterea numărului de comenzi, cu costuri fixe cât mai mici.
Teamshare este o platformă de e-commerce integrată cu sisteme
de contabilitate și gestiune ERP, care se adresează atât clienților business to
business, cât și business to consumer. Platforma este folosită în prezent de
peste 200 de clienți din România și țări ca Marea Britanie, Franța, Austria sau
Rusia. Teamshare este dezvoltată de Entelion Software, companie cu capital 100%
autohton, prezentă pe piața din România din 2003.