Rovio, infiintata in 2003, a devenit celebra in 2009 la al 51-lea joc al sau, Angry Birds, lansat special pentru iPhone-ul de la Apple. La sfarsitul anului trecut jocul avea peste 800 de milioane de descarcari si 200 de milioane de utilizatori lunari, nu cu mult mai putin fata de americanii de la Zynga (240 de milioane de utilizatori).
Compania planuieste sa lanseze si alte jocuri in 2012 conform afirmatiilor facute de directorul executiv, Mikael Hed, citat de [url=http://www.reuters.com/article/2012/05/07/net-us-rovio-results-idUSBRE8460GG20120507]Reuters[/url].
Rovio preconizeaza cresteri si mai mari in urmatoarea perioada avand in vederea ca au crescut vanzarile de telefoane mobile dar mai ales avand in vedere investitiile pe care le-au facut in dezvoltarea produsului, in promovarea si protejarea imaginii.
Succesul Angry Birds pentru 2012 este confirmat si de numarul mare de descarcari, de 50 de milioane, pe care l-a avut din martie si pana acum, de cand a lansat noua varianta Angry Bird Space. Compania planuieste sa isi extinda afacerea, sa foloseasca imaginea Angry Bird in industria producatoare de jucarii si spatii de joaca, dar cel mai important, ei planuiesc sa se lanseze pe marile ecrane. Rovio vor crea un film de animatie de lung metraj cu personajele Angry Bird si filmulete de scurt metraj pentru YouTube.
Rovio se pregateste de listare si are ca tinta anul 2013 cu intrarea pe bursa din New York sau din Hong Kong.