Comparativ cu Romania, utilizatorii internationali petrec semnificativ mai mult timp cu serviciile de date (49%) si mai putin timp cu SMS-urile (5%), se arata in studiul „Unlocking the Power of Mobile”, realizat in luna aprilie si lansat de compania Initiative Romania.
Studiul mai arata ca Internetul mobil devine mediu de comunicare, prin ocuparea timpilor morti.
In acelasi timp, concluziile studiului mai arata ca multitasking-ul este un fenomen intalnit la un numar tot mai mare de romani, astfel ca 60% dintre acestia navigheaza pe Internet de pe mobil si asculta radio in acelasi timp, un procent comparabil cu cel inregistrat la nivel international(50%).
Referitor la asocierea Tv-Internet mobil, procentul este mai mic decat media internationala, numai 17% dintre cei care navigheaza se uita, in paralel, si la televizor, in comparatie cu 50% la nivel international.
„Pe masura ce Internetul pe mobil este tot mai accesibil si accesat de un numar tot mai mare de utilizatori, multi-tasking-ul poate deveni un nou stil de viata, iar tinerii vor deveni promotorii acestuia, asa cum s-a intamplat in ultimii ani cu principalele revolutii tehnologice adoptate in scopul interactiunii sociale”, a declarat Maruan Trascu, senior research manager Initiative.
Potrivit aceluiasi studiu, jocurile, aplicatiile muzicale, GPS-ul si aplicatiile de navigatie pentru mobil au de departe cel mai ridicat grad de penetrare, astfel ca 70% dintre respondenti detin cel putin o astfel de aplicatie.
Cele mai des utilizate aplicatii sunt cele de social networking precum si cele care ofera informatii despre vreme sau stiri importante, cu un grad de utilizare de peste 50%.
„Faptul ca aplicatiile pentru retelele sociale au o rata de penetrare de 52% si o rata zilnica de utilizare de 61% ne arata ca internetul pe mobil este o alternativa portabila foarte utila la dispozitivele tehnologice fixe.
Datorita popularitatii si nivelului ridicat de acceptare, aplicatiile pe mobil au un potential ridicat si pot cu usurinta sa patrunda in viata consumatorilor”, a adaugat Maruan Trascu.
Studiul, realizat in aprilie 2011, a fost efectuat pe un esantion de 800 de utilizatori urbani de Internet mobil, cu varste cuprinse intre 16 si 45 de ani, dezvaluind potentialul si oportunitatile prin care acest mediu de comunicare poate fi exploatat de advertiseri.