Oficiali ai Yahoo au precizat ca acest acord va fi benefic noului sisterm de publicitate pe internet lansat de acestia.
Sistemul, denumit Proiectul Panama si lansat la inceputul lui februarie, este vazut drept un test cheie al capacitatii Yahoo de a oferi advertiserilor o tehnologie competitiva in raport cu liderul in cautarea pe internet, Google.
Oficialii Viacom au mai anuntat ca parteneriatul publicitar exclusiv cu Yahoo, care va dura mai multi ani, acopera paginile web de banda larga ale retelelor de televiziune MTV, VH1, Comedy Central si Nickelodeon si s-ar putea extinde pentru alte peste 140 de site-uri din intreaga lume.
Prin noul sistem, Yahoo va oferi instrumente de cautare si se va ocupa de publicitate, in functie de ceea ce utilizatorul alege sa priveasca sau sa foloseasca online. Scopul este ca advertiserul sa ajunga la publicul dorit, astfel incat sa-si transmita mai eficient mesajele publicitare.
„Yahoo a facut progrese impresionante cu noul sistem de cautare publicitar”, a declarat directorul executiv al Viacom, Philippe Dauman. „Compatibilitatea dintre Viacom si Yahoo este foarte mare si nu m-ar mira deloc ca, in viitor, relatia dintre noi sa evolueze si mai mult”, a mai spus Dauman.
Intelegerea intre Viacom si Yahoo sugereaza intarirea competitiei pentru Google, care urmareste sa obtina o pozitie dominanta si pe piata cautarii pe internet in formate media si publicitare traditionale, de la televiziune la radio si presa scrisa.
Dauman a spus ca intelegerea dintre cele doua companii este una ce se va dovedi satisfacatoare din punct de vedere financiar atat pentru Yahoo, cat si pentru Viacom. Inainte de incheierea acestui contract, Viacom anuntase venituri de 500 mil. dolari pe acest an, dar Dauman nu a specificat daca noul acord va influenta incasarile companiei.
Purtatoarea de cuvant a Yahoo, Gaude Lydia Paez, a refuzat sa dea detalii referitoare la partea financiara a intelegerii cu Viacom.