este un portal ce a fost lansat in 2007 ca o mini retea sociala, prin intermediul careia utilizatorii isi pot da cu parerea si pot veni cu idei in ceea ce priveste designul anumitor produse. Din martie 2008, Schram a fost abordat de mai multe companii care doreau feed-back-ul vizitatorilor de pe site, platind in schimbul sfaturilor si ideilor de redesign atat pe cei de la RedesignMe.com cat si utilizatorii.
„Un portal trebuie sa-si stabileasca inca de la inceput scopul si targetul si nu trebuie privit ca un simplu site, ci ca un business in sine. Devine obligatoriu sa fie interactiv, iar designul atractiv. Cele mai des intalnite erori in designul unor portaluri sunt faptul ca acestea sunt aglomerate si ofera prea multe informatii intr-un singur loc”, a mai spus Schram, in cadrul evenimentului Webstock organizat vineri la Bucuresti de Evensys.
„Un manager cu activitati in online trebuie sa ofere motive solide utilizatorilor sa se intoarca si sa mai viziteze portalul. Trebuie updatat continuu”, a mai spus managerul RedesignMe.com.
Portalul creat de el are in prezent circa 700 de utilizatori activi si are incheiate contracte cu 4 companii mari, printre care si Vodafone.
„In Romania inca nu avem niciun utilizator. In momentul in care vom atrage mai multi, poate cateva sute, este foarte probabil sa lansam varianta in romana a portalului”, a mai spus Schram.
Managerul RedesignMe.com vede similitudini intre designul nereusit al unui portal web si design-ul neinspirat al unor obiecte fizice.
„Cand vorbim de offline, este practic imposibil sa nu ne fi ciocnit cel putin de cateva ori de unele obiecte cu un design neinspirat sau nereusit, fie ele telecomenzi, casetofoane sau telefoane mobile. Pot face usor o paralela intre acestea si designul nereusit al unui portal”, a spus Schram.
„Dar totusi, de ce unele obiecte au un design prost? Printre motive as putea enumera faptul ca acestea au fost realizate de experti, dar doar pentru experti, deci dificil de utilizat, nu au fost testate in contextul potrivit si cu oamenii potriviti, arata mai bine decat functiile oferite sau functiile oferite devin mai importante decat usurinta in utilizare. Aceste probleme se intalnesc si in cazul multor portaluri web”, a incheiat Schram.
Oficial Vodafone Romania: Putini reusesc sa realizeze din prima incercare un portal foarte bun
Stephanie Jackson, specialist in marketing al Vodafone Romania, este de parere ca un portal corporate trebuie sa fie „incitant, intuitiv si sa ofere vizitatorilor cat mai multe informatii usor de gasit, in cat mai scurt timp”.
„La inceput, Vodafone avea in Romania un portal mai aglomerat, greoi. De cand l-am aerisit si l-am colorat mai mult, numarul de vizite a crescut considerabil precum si timpul petrecut de utilizatori pe site”, a declarat Jackson.
Ea crede ca este normal ca la inceput un portal al unei companii sa nu iasa perfect.
„Intai invata sa mergi si apoi alearga. Noi, acum, alergam”, a mai spus Jackson.
Pentru a lansa un portal pentru o companie mare, Jackson este de parere ca programatorii IT, designerii si managerii trebuie sa se gandeasca la mai multe lucruri printre care a enumerat „cum poate contribui un portal 2.0 la cresterea veniturilor companiei, cat este dispusa compania sa investeasca in online, care vor fi sursele de venit si avantajele unui portal sau de cati tehnicieni si specialisti va fi nevoie pentru intretinerea portalului”.