Practic, in momentul inregistrarii (vezi foto), pentru a putea accesa aplicatiile, trebuie sa fii de acord sa oferi acces la toate datele personale pe care le-ai completat pe reteaua sociala americana.
Nu exista niciun fel de optiune de a „sari” peste pasul acesta, intrucat datele personale sunt luate „la comun”, fara ca unele sa fie considerate mai importante decat altele.
In fotografia ce insoteste articolul puteti vedea noul formular de acceptare a conditiilor pentru a putea accesa aplicatiile.
Una dintre problemele majore, scrie presa internationala, este faptul ca cei mai multi dintre utilizatori nu citesc cu atentie aceste randuri si dau, in mod automat, „allow” sau „next”. Mai mult de atat, noul formular este aproape identic cu cel precedent, unde utilizatorii nu ofereau acces complet la datele din profil.
Informatiile pot fi apoi folosite de advertiseri sau creatorii de aplicatii pentru o targetare mai buna, comenteaza presa internationala. „Este ca si cum ti-ai da cartea de vizita, cu adresa si numarul de telefon, unui agent de vanzari”, comenteaza Zdnet.com.
Totodata, pe Facebook exista multe aplicatii create de „companii cu moralitate indoielnica”, scrie The Telegraph, care pot folosi informatiile adunate in scopuri comerciale, sub forma de baze de date.
Pana in prezent, accesul companiilor terte era limitat la mult mai putine date despre utilizatori, oferirea de mai multe informatii fiind optionala.
Circa 1 milion de dezvoltatori de aplicatii creeaza software pentru Facebook, si peste 200 de milioane de useri acceseaza reteaua sociala pentru a accesa acest tip de aplicatii, conform lui Mark Zuckerberg, fondator al companiei, care a oferit aceste date in toamna lui 2010.
Fondatorul Facebook a declarat la inceputul anului trecut ca evolutia retelelor sociale implica schimbarea mentalitatii utilizatorilor privind intimitatea, aceasta nemaifiind „o regula sociala”. „Oamenii au inceput sa aiba incredere sa ofere informatii din ce in ce mai diverse, catre din ce in ce mai multe persoane”.