„In 2007, cifra de afaceri a White Image a fost de 110.000 euro. La finele acestui an, estimam o cifra de afaceri putin peste 300.000 euro, bazandu-ne pe faptul ca la 6 luni, veniturile au fost cam de 150.000 euro”, a afirmat Georgescu.
Potrivit oficialului White Image, piata de marketing prin e-mail s-a ridicat in 2007 in jurul valorii de 1,5 mil euro, iar estimarile pentru 2008 o propulseaza cu 150% peste nivelul din anul precedent, ritm de crestere care se va mentine si in 2009.
„Piata a intrat in faza de maturizare, marketerii au inteles ca trebuie sa respecte niste regului si chiar le respecta. In plus, au crescut foarte mult bazele de date, avem clienti care au crescut organic bazele de date de la cateva zeci de mii la peste o suta de mii de persoane”, a explicat Andrei Georgescu.
Potrivit acestuia, motoarele cresterii segmentului de e-mail marketing vor ramane, in urmatorii 2 ani, interesul marketerilor pentru acest canal, respectiv clientii mai numerosi. In acelasi timp, se va diversifica structura serviciilor, in ideea in care vor aparea cereri in partea de integrare cu alte sisteme.
Avantajele si dezavantajele marketing-ului prin e-mail
Georgescu spune ca dezavantajele tin in primul rand de investitia mare si pe o perioada destul de lunga de timp, necesara pentru a demara un astfel de proiect, referindu-se la colectarea de adrese de e-mail cu permisiune.
Pe de alta parte, exista si avantaje de a face marketing prin e-mail, care tin de capacitatea de a evalua destul de exact rezultatele, capacitatea de a comunica individualizat – fiind unul din putinele canale care permite o comunicare one to one – si capacitatea de a se integra usor cu alte sisteme.
In privinta clientilor care folosesc acest serviciu, Andrei Georgescu sustine ca majoritatea sectoarelor sunt receptive la un astfel de mod de comunicare, insa intensitatea folosirii acestui canal si modul in care este folosit tine de fiecare domeniu si fiecare business in parte.
„Exista sectoare in comunicarea B2B (business to business) care folosesc lunar acest tip de comunicare pentru a relationa cu potentialii clienti pentru ca procesul lor de vanzare este unul de lunga durata si aceasta relationare periodica este foarte importanta, in acelasi timp exista clienti tot in B2B care au un ciclu de vanzari mai scurt si comunica mult mai frecvent”, a adaugat managing partnerul White Image.
Obiectivele White Image in 2008
„Unul din focusurile noastre este tehnologia si vom fi in continuarea concentrati pe a folosi cea mai performanta tehnologie in domeniu. Apoi ne focusam pe integrarea cu alte sisteme astfel incat sa putem oferi clientilor o imagine mai de ansamblu asupra comunicarii prin email sau prin alte canale”, a precizat Georgescu, care a continuat sustinand ca s-au demarat deja actiuni in aceasta directie, fara a oferi mai multe detalii in acest sens.
Un alt obiectiv pentru White Image, programat pana la finele anului, este implementarea a cel putin 5.000 de campanii prin e-mail marketing, in conditiile in care in 2007 au implementat 2.000. Cele 5.000 de campanii vor fi realizate strict pentru clientii actuali, iar Georgescu isi sustine obiectivul, afirmand ca „pana ieri avem trimise pe anul 2008, 3.357 de campanii”.
Printre clientii pentru care lucreaza White Image se numara nume din auto (Dacia, Renault, Skoda, Seat), banci si asigurari (ING), consultanta si training (TMI, Ensight, Horvath&Partners), retail (Altex, Flanco, Flamingo, Panasonic), FMCG (Avon), si publishing (ProTV Magazin).