Reclamele vor putea transmite mesaje de marketing croite pe profilul fiecarui consumator si in acelasi timp vor putea face cunoscuta imaginea de brand la nivel de mase.
Principiul de a croi fiecare mesaj publicitar pentru gusturile fiecarei persoane in parte a reprezentat visul oricarei companii care doreste sa faca publicitate eficace.
Astfel, daca un utilizator de Internet in varsta de 28 de ani este interesat sa-si cumpere un automobil hibrid, el va primi, in spatiul rezervat reclamelor, un mesaj personalizat care sa ii arate un tip de masina, cel mai apropiat dealer unde poate sa testeze masina, iar intreaga reclama va avea culori sau o dinamica pe gustul barbatilor de o varsta cu el.
Serviciul de advertising al Yahoo foloseste informatii comportamentale, demografice si geografice, pentru a conecta oamenii cu tipul de marketing ce le poate starni interesul. Oficialii Yahoo au declarat ca acesta a fost cel mai mare effort de a aduna informatii despre utilizatorii sai de pana acum.
In cazul internautului interesat de o masina hibrid, Yahoo a aflat varsta si sexul din contul sau de inregistrare, motorul de cautare a aflat ca e in cautarea unei masini hibrid cu pret mediu, iar setarile din serviciul de alerta meteo de pe contul de e-mail au relevat faptul ca internautul locuieste in San Francisco.
„Este important ca Yahoo sa arate ca desi nu au fost in stare sa atraga banii reveniti Google pentru serviciul de advertising bazat pe cautari, este totusi un serviciu inovator”, a declarat, pentru Washington Post, Andrew Frank, vicepresedinte al departamentului de cercetare al Gartner in New York.
„Diferenta dintre cele mai ieftine si cele mai scumpe reclame online poate varia de 500 de ori ca valoare” a adaugat Frank. Partea proasta a intregului proiect depinde de modul in care vor reactiona utilizatorii de internet care se vor simti urmariti de un Big Brother, au adaugat analistii Gartner.
Targetarea comportamentala a fost de maxim interes pentru gigantii din industria internetului si o mare parte din ei au oferit sume enorme de bani firmelor de advertising online care urmaresc obiceiurile internautilor. In acest an, Google a anuntat ca va cumpara DoubleClick, Yahoo a cumparat Right Media, iar Microsoft a anuntat ca doreste sa cumpere aQuantive.