- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Yahoo a reinnoit acordul pentru utilizarea articolelor Associated Press

03 Feb, 09:53 • Redactia DailyBusiness
Yahoo si Associated Press (AP) au reinnoit, la inceputul acestei saptamani, acordul pentru utilizarea de catre compania online a articolelor, fotografiilor si continuturilor video AP care apar pe site-ul Yahoo News.
Yahoo a reinnoit acordul pentru utilizarea articolelor Associated Press

Nici Yahoo si nici Associated Press nu au oferit detalii referitoare la acord, motiv pentru care nu se stie daca AP a obtinut o suma mai mare de bani de la compania online ori care sunt implicatiile incheierii contractului, potrivit Mediafax.

Ken Doctor, analist al companiei de cercetare de piata Outsell, crede ca Associated Press cere site-urilor mai multi bani pentru folosirea continuturilor sale, insa „agregatoarele au argumentat ca, avand in vedere scaderea veniturilor din publicitate, stirile sunt acum mai putin valoroase fata de cum erau in trecut”.

Associated Press furnizeaza stiri unor site-uri de informatii precum Yahoo News si Google News. Directorii AP si unele dintre publicatiile membre considera insa ca trebuie sa primeasca compensatii de fiecare data cand articolele lor apar in cautarile online sau in agregatoarele de stiri.

Yahoo are incheiat un acord cu AP privind preluarea de materiale de mai bine de 10 ani, motiv pentru care site-ul de stiri al companiei este de multe ori dominat de materiale Associated Press. Yahoo News atrage mai mult trafic decat Google News, chiar daca motorul de cautare al Google se bucura de mai mare popularitate decat cel al Yahoo.

Google News nu a utilizat predominant continuturi AP si acordul sau cu agentia de informatii a expirat recent. In prezent, se poarta negocieri privind reinnoirea parteneriatului, in timp ce AP face demersuri pentru a incheia un contract si cu motorul de cautare Bing al Microsoft

AP, care furnizeaza stiri si informatii de 164 de ani, se afla in prezent intr-o situatie dificila ca urmare a reorientarii veniturilor din publicitate catre internet, in detrimentul publicatiilor si radiodifuzorilor din Statele Unite, care reprezentau principalele surse de finantare ale agentiei.

Ca urmare a scaderii pietei de publicitate, Associated Press a trebuit sa isi reduca preturile si a diminuat salariile cu circa 10%. Concesiunile in ceea ce priveste preturile stirilor si informatiilor pe care Associated Press le-a facut ziarelor si radiodifuzorilor au costat compania 30 de milioane de dolari in 2009, insa aceasta suma se estimeaza ca va ajunge la 45 de milioane de dolari in 2010.

Urmărește Daily Business pe Google News