BlueLithium este o companie privata din San Jose ce are 120 de angajati, fiind a cincea cea mai mare companie ce ofera publicitate online din lume, conform firmei de cercetare ComScore Networks. BlueLithium a oferit in iulie publicitate pentru 145 de milioane de vizitatori unici de pe Web.
BlueLithium ofera reclame relevante, in functie de site-urile vizitate de utilizatori si comportamentul acestora in mediul online.
Jerry Yang, directorul executiv al Yahoo, incearca sa revigoreze segmentul de publicitate online al companiei, deoarece acesta a inregistrat incetiniri in ultima perioada in fata concurentei competitorului direct Google. Achizitia, care se va finaliza in al patrulea trimestru al anului, marcheaza cea mai recenta preluare in care companiile mai mari cumpara firme mai mici specializate pe publicitate online.
„Aceste preluari vor continua si de acum inainte”, a spus Mike Vorhaus, director executiv al firmei de consultanta Frank N. Magid Associates. „Yahoo a fost foarte puternica pe partea de branding, dar a inregistrat in ultima perioada scaderi pe partea de marketing”, a spus acesta.
Yahoo a mai cumparat anterior Rigt Media Exchange, o companie similara cu BlueLithium, contra sumei de 680 mil.$.