Tranzactia, a doua ca marime de luna aceasta, va costa Yahoo 350 mil. $ cash si in actiuni.
„Investitia in Zimbra reitereaza interesul Yahoo de a-si intari pozitia in fata concurentei acerbe”, a spus Brad Garlinghouse, vicepresedinte de comunicare. „Serviciul de Yahoo Mail se bucura de succes, in special in randul segmentului de persoane fizice. Odata cu achizitia Zimbra, vom intari acest segment si vom intra puternic si pe business”, a completat Garlinghouse.
Zimbra ofera servicii de e-mail si software de tip calendar catre companii mici si medii, universitati si provideri de Internet. Oficialii companiei au spus ca au in prezent peste 9 milioane de utilizatori.
Companiile platesc pe un cont Zimbra 28$, in timp ce studentii platesc 1$.
„Este foarte clar ca Yahoo se extinde”, a spus Jordan Rohan, analist al RBC Capital Markets. „Afacerea pe care se axeaza, cea de portal Internet, se schimba rapid. Yahoo devine provider de servicii pentru terti, nu numai pentru advertiseri”, a continuat Rohan.
Contractul anuntat de Yahoo vine dupa ce Google a completat cumpararea companiei de management al e-mailurilor Postini, pentur 625 mil. $, o miscare din partea gigantului american care urmareste largirea si intarirea ofertelor pentru segmentul business.