Serviciul, denumit Search Pad, ofera un loc unde utilizatorii pot stoca date gasite folosind motorul de cautare Yahoo si combina optiuni ale notebook-ului clasic si sisteme de sharing ale site-urilor sociale.
Desi exista mai multe servicii similare create de alte companii, Yahoo a integrat notepad-ul foarte puternic in motorul de cautare, oferind acestuia un scop foarte precis. Alti dezvoltatori au creat acest tool ca o aplicatie total separata de altceva.
Search Pad-ul, in prezent in curs de testari, se adreseaza unui numar limitat de utilizatori. Serviciul va deveni disponibil in urmatoarele luni, conform oficialilor companiei.
Compania concurenta Google a renuntat luna trecuta la un proiect similar cu acesta – Google Notebook.
Faptul ca Google a renuntat la acest proiect nu inseamna insa ca Yahoo isi pierde timpul, sunt de parere analisti din piata. Diferentele financiare si pozitiile de competitie ar putea insemna ca ceea ce nu este bine pentru unul dintre jucatori poate fi bun pentru altul.
Google, care controleaza in prezent circa 63% din piata de cautare online din SUA, urmareste sa isi conserve acest avantaj net asupra competitiei, sistand astfel unele proiecte complementare care nu furnizeaza venituri esentiale companiei. Pe de cealalta parte, Yahoo are nevoie sa implementeze noi strategii de crestere si noi proiecte adiacente celor deja existente.
„La cum arata acum acest segment de piata, nimeni nu va parasi Google doar pentru ca Yahoo are unul sau doua avantaje. Pentru a castiga cota de piata, Yahoo are nevoie de proiecte despre care oamenii sa considera ca le sunt utile si unice”, a spus Steve Weinstein, analist al Pacific Crest Securities.