In cadrul targului CES din Las Vegas, oficialii Yahoo au declarat ca au incheiat contracte cu Samsung Electronics, LG Electronics, Sony Corp si Vizio, pentru crearea de televizoare HD ce urmeaza sa includa si serviciile online ale Yahoo.
Inca de la inceputul „erei Internetului”, din anii ’90, companiile de tehnologie au promis ca vor aduce spre convergenta Internetul si televizorul, dar pana in prezent eforturile lor nu au avut succes in fata unor consumatori care gasesc inca dificil de folosit astfel de noi instrumente.
Noile televizoare vor intra pe piata in primavara, acestea avand incluse widgets-uri (mici aplicatii de Internet) care ruleaza in paralel cu transmisiunea TV, fara insa sa interfereze deranjant.
Aplicatiile pot fi folosite pentru mai multe activitati web – vizualizarea de videoclipuri pe YouTube.com, accesarea retelei sociale MySpace.com, afisarea de rezultate financiare sau sportive, precum si trimiterea de mesaje prin Twitter sau plasarea de continut pe portalul Yahoo, Flickr.
Widget-urile vor oferi utilizatorilor posibilitatea de a interactiona cu programele pe care le urmaresc in mod normal la televizor, au mai spus reprezentantii Yahoo. Mare parte dintre aplicatiile preincluse vor fi aplicatii ale brandului Yahoo.
Compania, care a pierdut teren in fata principalului rival, Google, considera ca aceste noi parteneriate si lansari de produse vor ajuta compania sa isi creasca veniturile prin publicitate pe Internet-TV.
Pentru dezvoltarea si implementarea widget-urilor pe televizoare, Yahoo a lucrat in parteneriat cu Intel.