Instrumentul este prezent in alte cinci state din lume in afara de Romania si va fi extins in perioada urmatoare in inca cinci tari din regiunea EMEA, conform oficialilor Media Cafe.
„Yahoo Advertising ofera clientilor de publicitate precum si analistilor pietei locale o serie de resurse privind audienta sa online. Suntem convinsi ca acest demers va clarifica pozitia Yahoo in Romania in topul audientelor online si va contribui la succesul campaniilor de comunicare online”, a declarat Mihai Fanache, managing director Media Cafe, companie care este reprezentantul exclusiv al Yahoo in Romania din 2006.
Yahoo! a inregistrat in luna ianuarie 2010 un numar total de 7,9 mil. de utilizatori unici, cifra care confirma pozitia de destinatie on line numarul 1 in Romania, pozitie pe care o ocupa de peste 10 ani. Reteaua genereaza peste 2 miliarde de afisari lunar si este accesata saptamanal de 9 din 10 utilizatori de Internet.
Dintre cei aproape 8 milioane de vizitatori unici, circa 400.000 intra pe site-urile Yahoo de pe telefoanele mobile, a spus Fanache pentru DailyBusiness.ro.
Yahoo Advertising prezinta o serie de informatii demografice si psihografice care permit targetarea utilizatorilor romani si prezinta cele mai creative campanii locale derulate in ultimii ani. Acest model de interactiune si comunicare cu piata locala a fost considerat un exemplu de bune practici de catre managementul central al retelei, astfel incat in perioada urmatoare va fi implementat in alte cateva tari cu potential ridicat pentru Yahoo asa cum este Romania. Echipa care a realizat proiectul este formata din 5 oameni care asigura accesibilitatea si suportul local al clientilor de publicitate online care urmaresc campanii in acest mediu.
„Yahooadvertising.ro va fi un proiect relevant pentru piata de publicitate din Romania. L-am apreciat ca pe unul din cele mai complete produse de acest gen dezvoltate pentru Yahoo si avem convingerea ca va fi o resursa valoroasa atat pentru piata cat si pentru pozitionarea Yahoo in Romania”, a declarat la randul sau Marvin Liao, director comercial Yahoo pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
Profilul demografic al romanilor ce viziteaza site-uri ce apartin companiei Yahoo indica faptul ca cei mai multi (21%) dintre acestia au varste cuprinse intre 21 si 24 de ani. 39% dintre acestia au o facultate terminata, 48% fiind angajati permanent. 28% dintre cei ce acceseaza site-uri ale Yahoo sunt din Bucuresti, oras urmat de Iasi, cu 8%.
35% din utilizatorii retelei Yahoo din Romania folosesc serviciile companiei mai mult de 5 ore pe saptamana. Peste 95% dintre utilizatorii de Internet din Romania folosesc saptamanal un serviciu de webmail. Dintre acestia, 97% au ales sa foloseasca Yahoo Mail.
O treime dintre utilizatorii de Yahoo Messenger folosesc acest serviciu de peste 5 ani, avand cel putin 100 de prieteni in lista de contacte.
Sase romani din zece spun ca folosesc Yahoo Search cel putin o data pe luna, principalul sau atu fiind compatibilitatea cu serviciile de instant messaging si webmail, conform YahooAdvertising.ro.