Proiectul initiat de Yahoo in urma cu 5 luni a evoluat de la distribuirea de reclame legate de oferte de joburi pana la contracte de publicitate generala. Termenii contractului de parteneriat nu au fost facuti publici.
Analistii pietei de publicitate online estimeaza ca publicitatea locala contractata de ziare va atinge un nivel de 12,4 miliarde de dolari (9,14 miliarde euro) pana in 2010, fata de 3,4 miliarde dolari (2,5 miliarde euro), suma inregistrata anul trecut.
Newspaper Association of America a raportat ca nivelul de publicitate contractat de presa scrisa a scazut cu 1,7% anul trecut, in timp ce pe segmentul online contractarea de publicitate a crescut cu 31,5%. Veniturile globale ale ziarelor americane au scazut cu 0,3% in 2006.
McClatchy s-a alaturat Yahoo dupa ce a refuzat oferta celor mai mari doua conglomerate de presa scrisa din SUA, Gannett Co. and Tribune Co., care au dorit sa „incropeasca” un sistem independent de contractare a publicitatii online, relateaza Reuters.
Printre companiile care au incheiat parteneriatul cu Yahoo in acest proiect se afla si publisheri precum MediaNews Group Inc., Hearst Newspapers, Cox Newspapers Inc., Calkins Media, Morris Communications Co., Paddock Publications Inc.