Aceasta miscare vine dupa ce principalii rivali ai Yahoo, cum ar fi furnizorul de servicii media si Internet AOL sau site-ul de social networking MySpace, au inceput consolidarea pe piata serviciilor de mesaje instant.
Yahoo Messenger 9.0 a fost lansat ca versiune test si a adaugat optiuni similare celor existente pe programele de tip „social networks” sau pe site-urile de media, incluzand spatiu mai mult pentru a posta o fotografie sau o alta imagine langa numele de contact, dar si posibilitatea de a rula fisiere video sau imagini prin ecranul de mesaje.
Serviciul va adaga sase noi limbi straine, incluzand cele din Filipine, Indonezia, Thailanda, India sau Vietnam.
„Am adaugat mai multe trasaturi personalizate si credem ca programele ce permit schimbul de fisiere vor fi de un real folos”, a afirmat Sabrina Ellis, vicepresedintele Yahoo Messenger. Yahoo Messenger 9.0 va introduce mai multe „emoticoane”, beneficiind de asemenea si de alte servicii suplimentare, precum redirectionarea apelurilor voce catre alti utilizatori sau vizionarea de clipuri video de pe YouTube direct pe Yahoo Messenger.
Oficialii companiei nu au precizat cand vor lansa versiunea Yahoo Messenger optimizata pentru sistemul de operare Windows Vista. Reprezentantii companiei anuntasera la inceputul anului ca aceasta se afla in lucru.
Yahoo este unul dintre cele mai mari servicii de mesaje instant si avea in septembrie aproximativ 27,7 milioane utilizatori, mai mult cu 19% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit informatiilor oferite de compania comScore. AOL a raportat circa 30 milioane utilizatori.
Profitul net al Yahoo obtinut in al treilea trimestru al 2007 a fost mai mic decat cel obtinut in aceeasi perioada a anului trecut, insa veniturile au intrecut cu mult asteptarile analistilor. Venitul brut a crescut cu 12%, pana la 1,77 mld. $. Grupul rival Google, a inregistrat in aceeasi perioada un ritm de crestere de patru ori mai mare decat Yahoo.