Desi compania Yahoo incearca in prezent sa evite o preluare din partea Microsoft, confruntandu-se totodata cu probleme la nivel de actionariat si o scadere continua a nivelului actiunilor, oficialii Yahoo au anuntat luni ca aproape au finalizat crearea unui site de femei care, cel mai probabil, se va numi Shine si va fi lansat primavara aceasta.
Site-ul va include rubrici uzuale, precum stil de viata, frumusete, entertainment, sanatate, astrologie, activitati parentale sau relatii. De asemenea, vizitatorii vor putea sa-si faca blog pe site, precum si o pagina personalizata, similara cu cea pe care o pot crea pe portalurile de socializare precum Facebook sau Hi5.
„Ambitiile noastre cu acest site sunt foarte mari. In cadrul Yahoo, tintim nisele care au potential mondial foarte mare, iar portalurile de femei fac parte dintre acestea”, a declarat Scott Moore, presedinte media Yahoo.
Romania nu face exceptie pe acest segment, anul acesta jucatorii din piata estimand ca se vor lansa circa 20 de noi portaluri pentru femei, pe o piata estimata in 2007 la circa 1 mil. euro.
Oficialul Yahoo a anuntat ca noul portal de femei ce urmeaza a fi lansat in curand va deveni unul dintre cele mai vizitate site-uri ale companiei. In prezent, compania americana atrage vizitatori in special prin portalurile sale de finante, sport si stiri.
Redactorul sef al noului site dedicat femeilor va fi Brandon Holley, care a venit la Yahoo in noiembrie 2007, dupa ce a fost redactor sef la revistele pentru femei Elle Girl si Jane. Aceasta va avea o echipa de 12 oameni care, conform ei, este pe sfert fata de numarul oamenilor pe care ii conducea la revistele la care a lucrat anterior.
Oficialii Yahoo au anuntat de asemenea ca doresc ca in urmatorul an sa intre in Top 5 cele mai vizitate site-uri de femei din SUA. In prezent, cel mai vizitat site de femei este iVillage.com al NBC Universal, cu 17,8 milioane vizitatori pe luna, urmat de AOL Living, cu 16,9 milioane vizitatori si Everyday Health cu 14,4 milioane de vizitatori pe luna, conform datelor companiei de cercetare ComScore.
Oficialii Yahoo sunt de parere ca femeile nu primesc atentia pe care o merita in online-ul mondial, lucru care a dus la o explozie a portalurilor de femei. Astfel, cinci femei profesioniste in media au lansat recent portalul Wowowow.com, portal dedicat femeilor de peste 40 de ani, in timp ce oficialii motorului de cautare al InterActiveCorp, Ask.com, urmaresc sa se axeze si ei pe comunitatea feminina.