Din luna iunie de cand parteneriatul a fost anuntat, atat Google cat si Yahoo au incercat sa convinga advertiserii, clientii dar mai ales autoritatile de reglementare ca parteneriatul este unul benefic.
Cele doua companii au transmis marti noile contracte cu noile clauze pentru a fi cercetate de organismele juridice din SUA.
Printre modificarile principale se numara reducerea perioadei pe care se va intinde parteneriatul, de la 10 ani la 2 ani. De asemenea, Yahoo nu va putea sa colecteze de la Google decat un maxim de 25% din veniturile rezultate din publicitate si ofera posibilitatea advertiserilor Google sa opteze pentru a plasa publicitate pe site-urile detinute de Yahoo.
Analistii sunt de parere ca noile clauze contractuale ar putea ajuta cele doua companii sa primeasca OK-ul din partea organismelor de reglementare din SUA, dar se intreaba totodata daca acest contract, pe un termen de cinci ori mai mic decat cel initial, va ajuta din punct de vedere financiar Yahoo, care se afla pe locul doi la distanta mare dupa Google, pe segmentul de marketing online.
Mukul Krishna, director media la firma de consultanta Frost and Sullivan, a descris noii termeni ca fiind „mai mult un bandaj pentru Yahoo, nu operatia chirurgicala de care ar avea nevoie aceasta companie”.