Discutiile avanseaza deoarece partile implicate doresc sa incline balanta de partea lor inaintea intalnirii actionarilor Yahoo, din 1 august. Compania Yahoo trece printr-o perioada agitata, cu actionari dezbinati, dupa ce a refuzat mai multe oferte de preluare din partea Microsoft.
Orice varianta de alaturare a partilor ar putea schimba structura pietei de publicitate pe Internet. O intelegere dintre AOL si Yahoo va insemna o fuziune a celor doua companii, dand posibiliatea Time Warner sa preia o mica parte din actiunile noii companii. Pe de alta parte, ajungerea la un acord cu Microsoft va insemna vanzarea integrala a AOL, sustin surse citate de Reuters.
Discutiile cu Time Warner vin dupa o perioada in care negocierile dintre Microsoft si Yahoo pentru achizitionarea Yahoo au esuat, Microsoft retragandu-si in cele din urma oferta de 47,5 miliarde de dolari in luna mai. De atunci, cele doua companii s-au angajat intr-un razboi al declaratiilor publice.
AOL planuieste sa separe de companie divizia care se ocupa de accesul la Internet prin conexiune dial-up, si se concentreaza, parte a unui efort inceput acum doi ani, pe construirea unei forte eficiente de vanzari de publicitate online..
Interesul manifestat de Yahoo pentru achizitionarea AOL are scopul de a demonstra actionarilor ca poate sa creasca si fara Microsoft. Yahoo trebuie sa fie convingatoare deoarece se afla intr-o lupta cu investitorul Carl Icahn, care detine 5% din actiunile Yahoo si care s-a aliat cu Microsoft, cautand inlaturarea actualului consiliu de conducere al companiei si implicit a directorului general Jerry Young.
Microsoft doreste sa detina divizia de Internet AOL pentru a mari notorietatea serviciului de publicitate si pentru a isi mari traficul, avand ca scop slabirea pozitiilor Yahoo si Google. Compania de software va trebui sa isi convinga actionarii ca are o strategie in privinta Internetului, independent de incercarea nereusita de a achizitiona Yahoo.
Yahoo a respins o noua oferta Microsoft in weekend, dar a anuntat ca ramane deschisa unei cumparari integrale a companiei pentru 33 de dolari pe actiune. Oficialii Microsoft au declarat ca ar putea ajunge la o intelegere cu Yahoo, fie pentru preluarea intregii companii, fie doar a motorului de cautare, insa doar cu conditia ca intreaga conducere sa fie schimbata.
Time Warner intentioneaza sa vanda AOL ca parte a strategiei de a isi focaliza afacerea pe continut si nu pe distributie. Pana la sfarsitul anului intentioneaza sa se separe si de divizia de televiziune prin cablu, Time Warner Cable.