Icahn propusese schimbarea completa a conducerii Yahoo, pe care o considera ostila achizitiei.
„Alianta bizara si oportunista dintre Microsoft si Carl Icahn nu este absolut deloc in interesul actionarilor Yahoo”, a declarat Roy Bostock, presedintele consiliului de administratie al Yahoo.
Microsoft si Carl Icahn propusesera firmei californiene, la sfarsitul acestei saptamani, o restructurare masiva si vanzarea activitatilor sale de motor de cautare. Oferta nu dadea posibilitatea niciunei negocieri, potrivit Yahoo.
„Acest fel de comportament imprevizibil este exact ce ne asteptam din partea Microsoft, dar nu ne vom lasa inselati de o tranzactie care nu este in interesul actionarilor nostri”, a adaugat Roy Bostock.
Presedintele consiliului de administratie al Yahoo a calificat oferta ca fiind „absurda”, facuta fara participarea Yahoo si servind inainte de toate intereselor Microsoft.
Microsoft si Carl Icahn au lasat mai putin de 24 de ore membrilor consiliului de administratie al Yahoo, ca sa se pronunte asupra ofertei, ce nu a putut fi negociata, potrivit declaratiilor lui Roy Bostock.
Icahn a cerut schimbarea consiliului de administratie al Yahoo si a conducerii companiei, in frunte cu directorul general si cofondator al Yahoo, Jerry Yang.
Miliardarul american, care are o participatie minoritara la Yahoo si reproseaza conducerii companiei ca a dus la impotmolirea discutiilor precedente cu privire la o fuziune cu Microsoft, incearca sa adune actionarii la o adunare generala in august.
„Microsoft si Icahn incearca sa dezmembreze compania si sa vanda motorul nostru de cautare catre Microsoft, in conditii care ar fi dezavantajoase pentru actionarii Yahoo”, a atras atentia Bostock.
„Ne vom pregati sa ii lasam pe actionarii nostri sa decida in interesul lor, nu sa il sustina pe cel al Microsoft sau pe al lui Carl Icahn si asteptam cu nerabdare votul care va urma”, a spus presedintele consiliului de administratie al Yahoo.
Microsoft oferise, in februarie, 44 miliarde dolari pentru preluarea Yahoo. Ulterior, a depus o oferta de 9 miliarde dolari, doar pentru preluarea diviziei de motor de cautare a companiei tintite.
Yahoo a preferat o strategie de independenta si a legat o alianta defensiva cu liderul mondial al publicitatii online Google.