Astfel, utilizatorii motorului de cautare al Yahoo pot vedea un semn de exclamare rosu si o avertizare alaturi de link-urile care duc catre site-uri potential infectate, scanate de McAfee, a scris BBC News.
Semnul de exclamare va fi plasat langa link-urile ce duc catre portaluri ce contin amenintari spyware, adware sau troieni.
„Utilizatorii motorului de cautare Yahoo ne-au declarat foarte clar ca una dintre principalele lor griji este sa nu intre pe site-uri compromise”, a declarat Priyank Garg, director of product management al Yahoo pe segmentul de cautari.
„Utilizatorii stiu pericolele care exista pe Internet, dar nu stiu cum sa se protejeze. De aceea am incheiat parteneriat cu cei de la McAfee”, a mai spus Garg.
De asemenea, Yahoo si McAfee au decis sa elimine cu totul din cautari portalurile care, odata deschise, vor instala automat coduri malitioase pe computerele utilizatorilor.
„‘Baietii rai’ ai Internetului incearca din ce in ce mai mult sa para „baieti buni”. Cand utilizatorii dau click-uri pe anumite link-uri, nu au de unde stii daca intra pe un site creat de un ‘baiat rau’. Prin acest serviciu, pe cei mai rai dintre acestia ii eliminam total din cautari”, a declarat la randul sau Tim Dowling, vice presedinte al McAfee Web Secuity Group.
Cele doua companii nu au oferit date financiare despre contractul incheiat.
Afacerea reprezinta cea mai recenta incercare a Yahoo de a atrage mai multe cautari, de a genera mai multe venituri de pe acest segment, in conditiile in care motorul de cautare Google castiga din ce in ce mai multa cota de piata, a scris BBC News.
Dupa Google, motorul de cautare al Yahoo este cel mai folosit in SUA, cu o cota de piata de 21%. Google are insa o cota de aproape 60%, conform datelor oferite de compania de cercetare in online comScore Inc, la nivelul lunii martie.