Pana in prezent, accesul era posibil doar utilizatorilor de iPhone-uri si iPod-uri Touch, produse realizate de compania americana Apple.
Serviciul nu este in prezent disponibil in Romania, acesta avand acoperire in tari europene precum Italia, Spania, Germania, Polonia sau Franta, conform datelor afisate pe pagina m.youtube.com. La intrarea pe aceasta pagina, utilizatorii primesc un avertisment ca serviciul necesita un volum mare de transfer de date, si li se recomanda sa se asigure ca folosesc un abonament cu transfer de date nelimitat, pentru a evita incarcarea facturilor de telefon.
Prima incercare a YouTube de a intra pe segmentul de telefonie mobila a fost in noiembrie 2006, cand compania americana a incheiat un contract cu operatorul de telefonie mobila Verizon Wireless pentru a permite clientilor acestuia sa vizualizeze pe mobile unele videoclipuri de pe site. Ulterior, YouTube a extins serviciul si pentru operatorii AT&T si Sprint.
Pana in prezent insa, accesul era limitat doar la cateva mii de videoclipuri pe care le puteau vizualiza doar clienti ai respectivelor retele, a scris presa internationala.
Vineri, oficialii YouTube au lansat la adresa m.youtube.com un serviciu care va permite vizionarea de zeci de milioane de videoclipuri de catre cei peste 100 milioane de utilizatori de telefoane mobile cu Internet wireless din 17 state ale lumii, a scris The New York Times.
„Practic, experienta pe care utilizatorii o au pe computerele personale cand acceseaza videoclipuri de pe YouTube se regaseste pe telefoanele mobile”, a spus Dwipal Desia, mobile product manager al YouTube. „Ne asteptam sa devina in mod scurt un serviciu foarte folosit”, a continuat acesta.
Oficialii YouTube au spus ca se afla in teste si pentru procesul invers, de incarcare a videoclipurilor realizate cu ajutorul telefoanelor mobile pe portalul YouTube.
Reprezentantul YouTube nu a precizat care vor fi sursele de venit ale noului serviciu. In mod normal insa, Google asteapta pana cand serviciile lansate de companie aduna un numar mare de utilizatori, ulterior lansand planuri de publicitate.
„In prezent urmarim sa atragem un numar mare de utilizatori si abia dupa aceea ne vom gandi si la partea financiara”, a spus Desia.
Serviciul va functiona pe telefoane mobile ale Nokia, Motorola, LG si Sony Ericsson.