Pana in prezent, compania care detine cel mai mare motor de cautare din lume a fost data in judecata de mai multe ori pe motiv de incalcare a legilor copyright-ului, fiindu-i cerute despagubiri ce totalizeaza 1 mld. $.
Tehnologia introdusa marti pe YouTube poate identifica continutul video detinut de companiile media si poate bloca accesul pe site al unui clip care este identificat ca avand parti similare cu cele protejate prin legile drepturilor de autor.
Pentru ca sistemul sa functioneze eficient, este necesar ca firmele media sa incarce intr-o baza de date clipuri si show-uri TV, ulterior Google analizandu-le pe baza unui soft care identifica voci si imagini. Daca pe site exista deja clipuri sau formate audio similare cu cele incarcate anterior de companiile media si analizate de Google, acestea sunt sterse, postarea lor fiind interzisa si in viitor.
Cu toate aceste masuri de precautie, programul pus in functiune marti de Google nu poate opri postarea de videoclipuri care ar putea dauna imaginii unei companii media, stoparea acestora fiind responsabilitatea angajatilor YouTube, a scris MarketWatch.
De asemenea, oficialii Google au precizat ca desi nu pot stopa imediat un videoclip care incalca drepturile de autor, acestea pot fi identificate „in cateva minute”.
Oficialii Viacom, companie care a inaintat un proces de mai multe milioane de dolari companiei Google pe motive de incalcare a drepturilor de autor, s-au aratat multumiti in general de aceasta noua tehnologie. „Suntem incantati ca Google incepe sa se ridice la inaltimea asteptarilor noastre in ceea ce priveste oprirea incalcarii legilor drepturilor de autor”, a spus Michael Fricklas, director general al Viacom.
Oficialii Google au spus ca 9 companii media au testat deja tehnologia. Printre acestea, se numara companii precum Time Warner si Walt Disney. „Avem nevoie de ajutorul companiilor media, pentru a le ajuta si noi pe ele”, a mai spus un purtator de cuvant al Google.