Reprezentantii platformei, detinuta de gigantul Google, au anuntat ca vor extinde programul de parteneriat pentru a le permite utilizatorilor sa castige bani de pe urma continutului incarcat. Initial, acest lucru va fi valabil numai in Statele Unite.
Noul sistem prevede ca atunci cand un clip devine popular, YouTube sa trimita un email autorului prin care sa-l anunte ca are potential pentru a castiga bani din publicitate. YouTube va vinde reclama pe acel clip numai daca autorul este de acord.
Pana atunci, utilizatorii care incarca continut pe site pot castiga bani daca se inscriu oficial in cadrul parteneriatului lansat de YouTube. Reprezentantii platformei sustin ca cei inscrisi au castigat pana acum „mii de dolari”.
Banca america de investititi Goldman Sachs estimeaza ca veniturile din publicitate ale YouTube se vor ridica anul acesta la 300 milioane de dolari, valoare care va creste cu 40% in 2010. Pe de alta parte, banca Credit Suisse estimeaza ca YouTube ar putea inregistra pierderi de 500 milioane de dolari in 2009.