Lansarea serviciului coincide cu festivalul de film Sundance, iar toate cele cinci filme participa la acest eveniment sau au fost prezentate la editia de anul trecut.
„YouTube a avut o relatie apropiata cu producatorii independenti de film inca de la lansare”, a declarat Sara Pollack, entertainment market manager in cadrul YouTube, care a precizat ca astfel ofera acestora posibilitatea de a se conecta cu diverse tipuri de public.
Filmele disponibile – „The Cove,” „Bass Ackwards,” „One Too Many Mornings,” „Homewrecker” and „Children of Invention” – vor costa 3,99 dolari si vor putea fi urmarite incepand de vineri pana pe 31 ianurie, data la care se incheie festivalul.
Pollack a descris serviciul ca fiind o versiune „beta”, care este inca testat.
YouTube intentioneaza sa ofere si alt tip de continut, printre care se numara clipurile care au ca tema educatia, sanatatea sau fitness-ul. De asemenea, va derula programul „Filmmakers Wanted”, care va permite producatorilor independenti sa isi posteze filmele pe YouTube si sa stabileasca pretul.
YouTube va avea drept concurenti operatorii de cablu sau serviciul de inchieri online Netflix, care ofera deja mii de filme online.
Vara trecuta, YouTube a purtat discutii cu principalele studiouri de film, printre care Lionsgate Entertainment, Sony si Warner Brothers, in incercarea de a ajunge la o intelegere privind serviciul de inchirieri online.