Serviciul de analiza, denumit YouTube Insight, este un software gratuit care ofera advertiserilor posibilitatea de a vizualiza statistici detaliate despre videoclipuri, in incercarea lor de a targeta cat mai eficient campaniile publicitare.
YouTube a inregistrat in februarie un numar de 269 de milioane de vizitatori la nivel mondial, in crestere cu 84% fata de aceeasi perioada a lui 2007, conform datelor oferite de compania de cercetare online comScore Inc.
Anterior YouTube Insight, advertiserii si cei ce incarcau videoclipuri pe site aveau la dispozitie un software mai putin performant, care nu putea determina decat numarul de vizite, ce perioada de timp era vizualizat videoclipul si ce loc in top ocupa clipul respectiv in comparatie cu restul.
Cu noul software, advertiserii pot primi date amanuntite despre contextul in care au fost facute afisarile, regiunea de pe Glob de unde au fost accesate videoclipurile sau ora exacta cand au fost vizualizate. De asemenea, daca un utilizator este inregistrat pe YouTube, advertiserii pot vedea si varsta celui ce a accesat videoclipul.
„Noul software poate fi folosit chiar si de Hollywood. Astfel, producatorii pot incarca pe YouTube trailerul filmelor si urmari exact de ce succes se bucura, pe anumite regiuni geografice si pe diferite perioade de timp, stiind chiar si mai exact ce target au productiile cinematografice respective si in ce regiuni ar trebui sa mai investeasca in advertising traditional”, a plusat Tracy Chan, product manager al YouTube Insight.
Oficialii YouTube au precizat ca urmaresc sa introduca in software o noua aplicatie care sa permita advertiserilor sa vada si ce sursa online a indreptat utilizatorul catre vizualizarea unui anume videoclip de pe YouTube.