The Guardian poate fi in continuare lecturat gratuit pe site-ul propriu, inclusiv pentru o gama larga de mobile (de pe adresa m.guardian.co.uk). Aplicatia lansata luni dimineata este insa creata special pentru a se folosi de caracteristicile telefonului creat de Apple, cum ar fi browsing-ul offline.
„Investitia in aplicatie, realizata intern pe parcursul a trei luni, a necesitat sa includem o mica taxa pentru a acoperi cheltuielile”, a declarat Jonathon Moore, mobile product manager al The Guardian.
Totodata, oficialul cotidianului nu a exclus posibilitatea ca in viitor utilizatorii sa trebuiasca sa plateasca si pentru continut suplimentar, in aceeasi aplicatie. Aceasta ofera in prezent stiri, posibilitatea de a le comenta, acces la fisiere audio si la fotografii. In curand, The Guardian a anuntat ca va implementa si video pe aplicatia creata pentru iPhone si iPod Touch.
Aplicatia este lansata intr-o perioada in care ziarele din intreaga lume cauta modalitati suplimentare de a genera venituri pe platforme digitale, acesta fiind un „subiect fierbinte” in media. Cel mai fervent sustinator al ideii accesului contra-cost la stiri este magnatul media Rupert Murdoch.
Martin Garner, director of mobile Internet la compania de cercetare CCS Insight, considera ca aplicatia „este un experiment”. „Aplicatia ofera, intr-adevar, o experienta de utilizare mai buna, dar in prezent inca se afla destule alternative online gratuite. Probabil ca in urmatorii ani va creste numarul de aplicatii create de ziare pentru mobile care sa fie contra cost, ramane de vazut insa daca utilizatorii vor si plati pentru ele”, spune Garner.
Guardian.co.uk este cel mai vizitat ziar online din Marea Britanie, cu 31,6 milioane de vizitatori unici in octombrie 2009. M.guardian.co.uk a atras 927.000 de vizitatori unici in noiembrie si aproape jumatate din vizite au fost realizate de pe iPhone sau iPod Touch.