Prototipurile sunt
testate si in Belgia, la centrul Ford de incercari din Lommel. Potrivit
jurnalistilor, nu este exclus sa vedem masinile de test si pe soselele din Romania.
Testele cu
prototipurile noului model sunt premergatoare inceperii productiei de serie a
automobilului.
[b]Productia incepe in primavara lui 2012[/b]
„Productia masinii de clasa mica va incepe in
primavara lui 2012 si tot in 2012 va fi produs si motorul eco-boost”, a
declarat, recent, pentru DailyBusiness.ro, Nadia Crisan, membru in Consiliul de
Administratie al Ford Romania. Modelul ar fi trebuit lansat, initial, in
2010.
„Ford a ramas in Romania consecvente
angajamentelor strategice, insa noi producem in functie de cererea
pietei”, a declarat Nadia Crisan. „Vrem sa vedem ce se
intampla in aceasta vara cu statele europene care au probleme economice majore
si cum va impacta aceasta situatie puterea de cumparare. Avem angajamente
de 675 de milioane de euro, acesti bani vor fi investiti in totalitate la
fabrica de la Craiova”, a explicat oficialul Ford.
[b]B-Max va inlocui Fusion[/b]
Nadia Crisan a declarat ca, odata intrat in
productie, noul model ii va face pe romani se aiba motive de mandrie, in
conditiile in care acesta va fi vandut in aproape toata lumea.
In gama Ford, noul B-Max, un monovolum subcompact,
dezvoltat pe platforma Fiesta, va inlocui actualul Fusion, aflat in fabricatie
de la inceputul deceniului trecut si va concura direct cu modele precum Opel
Meriva, Citroen C3 Picasso si Renault Modus.
Masina va avea la dispozitie o noua gama de
motorizari turbo pe benzina, de tip EcoBoost, acestea avand o capacitate de 1,0
litri si o putere cuprinsa intre 90 si 110 cai putere, precum si un 1,6 litri
de 148 CP. Variantele diesel de 1,6 litri vor dezvolta intre 89 CP si 108 CP.
Automobilul va
beneficia de binecunoscutul design kinetic, intalnit pe majoritatea modelelor
Ford, inginerii inspirandu-se in acelasi timp si din aspectul conceptului Iosis
Max, un vehicul prezentat anul trecut la Geneva Motor Show.
Presedintele Ford Europa, Stephen Odell, a
declarat ca B-Max se adreseaza familiilor tinere care isi doresc un automobil
polivalent, spatios si modern.
Pentru a se accentua modularitatea, viitorul B-Max
va prelua de la S-Max si Galaxy conceptul de scaune independente in spate, care
se pot deplasa inainte sau inapoi, pentru a mari spatiul destinat
portbagajului.
Ca trasatura de design si constructiva speciala,
B-Max nu are montant B (stalp central), la fel ca si modelul Iosis Max din care
se trage. Potrivit lui Roelant
de Waard, vicepresedintele Ford Europe, pe
probleme de marketing si vanzari, „pentru pret ar trebui cautata media
dintre Fiesta si C-Max”.
Si cum Ford Fiesta costa intre 11.950 de euro si
15.750 de euro, iar C-Max intre 17.750 de euro si 24.500 de euro, ar parea ca
pretul viitorului monovolum trebuie cautat in jurul sumei de 14.000 de euro.