Ministerul Transporturilor asteapta, in prezent, avizul de la Ministerul Economiei si Finantelor pentru a semna memorandumul prin care va solicita finantarea de la Banca Europeana de Investitii (BEI), a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
„Exista un memorandum negociat cu BEI si asteptam avizul de la Ministerul Economiei si Finantelor pentru a primi cofinantarea, existand, la ora actuala, studiul de fezabilitate.Din punctul meu de vedere ar trebui sa existe o licitatie internationala pentru alegerea constructorului”, a spus Orban.
Conform estimarilor Metrorex, tronsonul de metrou Drumul Taberei – Universitate va avea o lungime de 9,06 Km si 13 statii de metrou: Ghencea, Raul Doamnei, Brancusi, Romancierilor, Parc, Drumul Taberei, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor 2, Mihail Kogalniceanu, Cismigiu, Universitate 2. In statia Eroilor se va realiza legatura cu Magistrala 1 de metrou, iar in statia Universitate se va realiza legatura cu Magistrala 2.
15 minute din Dr.Taberei pana la Universitate
Tronsonul Drumul Taberei – Universitate este inclus in viitoarea Magistrala 5, ce va mai include si tronsonul Universitate – Pantelimon.
Prin punerea in functiune a acestui tronson al Magistralei 5 si dotarea cu trenuri noi de metrou (cu interval de circulatie de 3 minute), locuitorii cartierului Dr. Taberei vor ajunge in zona centrala a orasului in 15 minute, iar in 30 minute in 80% din zonele Capitalei.
Valoarea estimata a proiectului este de 408,53 milioane de euro. Pregãtirea documentaþiei ºi a procedurii pentru licitaþie va dura 12 luni, iar execuþia efectiva – 72 de luni.
Metroul bucurestean are o retea formata din patru linii: M1, M2, M3 si M4. In total, sistemul are 63 de km lungime si 45 de statii, cu o distanta medie de 1,5 km intre statii.
Printre planurile Metrorex se numara si reducerea acestei distante, considera prea mare, prin construirea de statii intermediare pe magistralele existente.