- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

5 pasi pentru o tranzactie imobiliara de succes

29 Jan, 12:39 • Redactia DailyBusiness
Constructia, dezvoltatorul, banca, utilitatile, atentia reprezinta acele elemente care pot face o achizitie sa aiba succes ori sa esueze daca nu sunt tratate cu seriozitate, au spus reprezentantii Net Worth Advisory, companie ce ofera consultanta pentru imagine, afaceri si management.
5 pasi pentru o tranzactie imobiliara de succes

Astfel, mai multi oficiali din domeniu, citati de Net Worth Advisory, prezinta cele mai importante 5 etape care trebuie urmarite in cazul unei tranzactii imobiliare:

1. Constructia. Desi pana recent vanzarea „off plan” a fost nu numai o moda, ci si o decizie rentabila, odata cu dificultatile economice lucrurile s-au schimbat. Este important ca imobilul sau ansamblul sa existe, clientul sa aiba siguranta ca respectiva constructie continua si se finalizeaza.

„Este foarte greu, daca nu imposibil, sa convingi un potential client sa cumpere in stadiu „off plan” (locuinte in faza de proiect – n.r.) in ziua de azi! Accesul la finantare este mult mai greoi, iar oamenii vor sa fie siguri ca fac o afacere buna. Daca nu le arati produsul, daca periodic nu le poti demonstra inaintarea lucrarilor, nu mai prezinti interes”, a declarat Veronel Butnarus, reprezentantul ansamblului rezidential Trident-Residence.

2. Dezvoltatorul. Este vital ca dezvoltatorul sa aiba capacitatea de a duce la bun sfarsit proiectul inceput, indiferent de volumul vanzarilor.

„Nu este o solutie rentabila sa construiesti cu banii clientului. Exista riscul sa nu vinzi suficient, sa intri in impas financiar si astfel sa ratezi afacerea”, a declarat Luciana Petrescu, director general al Net Worth Advisory.

„Daca pana acum oricine avea o suma substantiala de bani putea intra in zona dezvoltarilor imobiliare, odata cu tensiunile financiare globale piata s-a cernut. Sa fii dezvoltator nu este usor si in nici un caz nu este o joaca sau, mai rau, ‘un tun’. Responsabilitatea este fantastica, iar reusita sau esecul pot fi la fel de rasunatoare.

3. Banca. In politica se spune ca presa este „cainele de paza”. In piata imobiliara, acest rol este indeplinit de banca. Implicarea unei banci intr-o dezvoltare este o garantie pentru client, deoarece face cercetari amanuntite in ceea ce priveste solvabilitatea partilor implicate in tranzactiile imobiliare.

„Recomandam potentialilor clienti sa se intereseze daca si ce banca este implicata in dezvoltarea care li se pare interesanta”, a spus Rosana Panaitescu, consultant juridic al Antares Consulting.

4. Utilitatile. Este important ca locuinta ce urmeaza a fi cumparata sa fie racordata la utilitati, pentru ca viitorii proprietari sa un fie nevoiti sa plateasca in plus dupa semnarea contractului de vanzare-cumparare.

5. Nu semna „ca primarul”!. O tranzactie trebuie sa fie caracterizata de transparenta. Clientii trebuie sa aiba acces la documente si sa le citeasca atent, fie ca este vorba rezervare, ante-contract sau contractul de vanzare-cumparare.

„Chiar daca este o activitate plictisitoare si obositoare, citirea cu atentie duce la semnarea fara intarzieri si probleme. Asa toate partile implicate au timp si stiu ce anume doresc sa negocieze, clarifice, corecteze. Iar la notariat nu mai pierdeti timp si nervi sa faceti modificari de ultim minut”, a subliniat Adrian Bercea, organizator al Targului National Imobiliar (TNI).

Net Worth Advisory ofera consultanta pentru imagine, afaceri si management, organizare de evenimente, precum si servicii de networking.

Urmărește Daily Business pe Google News