Potrivit studiulul, la nivel european, 67% dintre cei care se află în căutarea unei case încep prin a
căuta pe site-urile specializate în anunțuri imobiliare. Din total, 44%
întreabă prietenii și familia dacă știu de proprietăți scoase la vânzare.
De
asemenea, 35% din total încep căutarea cu ziarele specializate în anunțuri.
În ceea ce privește metodele prin care cei
aflați în căutarea unei case chiar găsesc cea mai bună variantă, studiul arată că cele mai mari șanse de reușită
– 76% – le au cei care au încep căutarea online.
„Atât în România, cât și la nivel european,
chiar dacă o căutare a unei case începe online sau din anunțurile din ziare, un
procent important din tranzacții este încheiat printr-un agent imobiliar,
procent care sperăm să creacscă de la an la an”, a declarat Răzvan Cuc,
Președinte Remax România.
Analiza Remax mai arată că, pentru 60%,
fotografiile cu proprietatea pe care o trec pe lista de vizionări sunt extrem
de importante și pot face diferența.
Studiul desfășurat
de companie mai arată că, la nivel european, 40% dintre persoanele care caută o
proprietate o fac împreună cu partenerul, iar 25% singuri.
Cel mai mare
procent, în acest sens, este în Spania, unde 60% din cei care doresc o casă
sunt cuplu. Pe locul al doilea este România, unde procentul este de 55%, iar în
Franța este de 31%. Pe piața din Turcia lucrurile stau diferit – aici doar 14%
dintre cei care cumpără o casă sunt într-un cuplu.
Ce vor europenii: Criteriile de
selecție atunci când caută o locuință
Costul locuinței este, pentru cea mai mare
parte a europenilor, cel mai important aspect atunci când vine vorba de
achiziția unei case. Pe locul al doilea se află locația, suprafața și alte
costuri ce le implică noua casă.
Gradul de eficiență energetică și anul de
construcție joacă și ele un rol important.
Atunci când vizitează pentru prima dacă o
locuință aflată pe lista de achiziție, europenii se uită în primul rând la
dotările din baie și analizează atent ce reparații sunt necesare. Mirosul din
casă și împrejurimile joacă și ele un rol esențial, ca și gradul de dotare a bucătăriei.
Locurile de joacă pentru copii și
școlile, „vând” mai bine o proprietate
Când vine vorba de vecinătăți, pentru aproape
20% din cumpărători apropierea de un loc de joacă pentru copii este crucială,
iar pentru cca. 19%, apropierea de o grădiniță sau o școală. Din topul
locurilor ce nu trebuie să lipsească din zonă sunt centrele comerciale,
restaurantele și bisericile.
Este foarte interesant că tinerii și femeile
ar vrea în mod special să aibă o locuință în apropierea mall-urilor, în timp ce
persoanele cu vârste cuprinse între 30 și 39 de ani ar prefera să aibă în
apropiere o grădiniță sau o școală.