Groapa a fost reparata temporar, fiind umpluta cu ciment in
loc de asfalt. Insa problema cea mai mare nu este groapa, potrivit relatarii,
ci faptul ca, dupa ploile torentiale din ultima saptamana, apa s-a scurs in
coridorul de beton sub care exista cabluri de comunicare.
Angajatii Agentiei pentru infrastructura drumurilor din Bulgaria au examinat
vineri pagubele. Este asteptat un alt control extins al constructiei, care va
include experti de la Institutul central pentru tehnologii rutiere, norme si
standarde nationale si europene. Ei trebuie sa evalueze starea podului si sa
afle ce anume a cauzat aceste probleme la numai cateva luni dupa ce a fost
hidroizolat s asfaltat.
Acest al doilea pod peste Dunare, numit New Europe Bridge si care leaga orasele
Vidin si Calafat din Bulgaria si Romania, face parte din coridorul Pan-European
de transport IV. Podul, cu o lungime de aproape doi kilometri, dispune de doua
benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru
biciclisti.
Costul constructiei a depasit 250 de milioane de euro.
Proiectul a inceput in 1990, dar a fost blocat de mai multe ori. Singurul pod
care mai leaga Romania de Bulgaria este cel intre Ruse si Giurgiu, finalizat in
1954, conform Agerpres.
Citeste si: Podul Calafat-Vidin, inaugurat vineri. Vezi cum arata