„In cazul segmentelor mediu plus si lux, ai caror reprezentanti cumpara mult si cu scopul de a inchiria, viitorii proprietari sunt interesati de achizitionarea unui apartament cu loc de parcare, deoarece unul fara aceasta facilitate se va inchiria mult mai greu, iar valoarea chirei va scadea cu pana la 10-15%”,a precizat Irina Petrescu, director in cadrul companiei de consultanta imobiliara Esop, citata de NewsIn.
Cu toate acestea, consultantii imobiliari sustin ca dupa ce municipalitatea a impus construirea de locuri de parcare suficiente pentru toate locuintele noi, ramane ca viitorii locatari sa le si achizitioneze, in conditiile in care costurile acestora pot depasi 20% din pretul locuintei.
Specialistii din domeniu recunosc si faptul ca la nivelul locuintelor adresate cumparatorilor cu venituri medii, bugetul este unul strict determinat, iar un cost in plus le-ar da peste cap socotelile.
„Bucurestiul se confrunta, de mai multi ani, cu o lipsa acuta a locurilor de parcare, atat in centru cat si in cartierele rezidentiale, iar proiectele imobiliare noi vin sa rezolve, partial, aceasta problema”, au precizat reprezentantii Esop.
„Cu toate acestea, desi legea ii obliga sa construiasca un numar suficient de locuri de parcare, majoritatea dezvoltatorilor nu impun cumpararea acestora, bazandu-se pe faptul ca, in timp ce unele familii nu-si permit o asemenea achizitie, altele au nevoie de doua sau mai multe”, au mai spus acestia.
Datele companiei Esop arata ca in prezent in zona de nord a Capitalei, un loc de parcare suprateran costa intre 10.000-15.000 euro, iar unul in subteran, intre 20.000-25.000 de euro.
In centrul Bucurestiului, un loc de parcare suprateran se incadreaza intre 8.000-10.000 de euro, iar unul in subteran intre 15.000-18.000, iar intr-o zona semicentrala, in cartiere, nu depasesete 6.000 euro la nivelul solului si 15.000 euro intr-o parcare subterana.