Zona a inregistrat o adevarata explozie de afaceri deschise
in ultimii doi ani si a devenit un “rai” al cafenelelor. DailyBusiness.ro cele
mai scumpe proprietati scoase la vanzare in centrul istoric al Capitalei.
Una dintre cele mai scumpe proprietati scoase la vanzare are
un pret de 4,5 milioane euro.
Proprietatea are o suprafata de 1.600 metri patrati si este complet inchiriata pentru o
perioada de 20 de ani. Afacerile provenite din chiriile din centrul vechi s-au
devedit extrem de rentabile in ultimii ani, cererea continuand sa fie mare, iar
chiriile crescand chiar si atunci cand trendul general era de scadere drastica.
O alta proprietate scoasa la vanzare in zona Lipscani, este
o cladire de birouri cu o suprafata de 320 mp utili pentru care se cere 1,2 milioane de euro. Imobilul are 10 camere
si a fost de asemenea renovat.
Un spatiu comercial de 130 metri patrati utili din zona
Lipscani este scos la vanzare pentru 1
milion de euro.
„Exista interes pentru achizitia de proprietati in centru,
in special ca urmare a potentialului mare de dezvoltare al zonei, insa oferta
de vanzari este destul de mica”, a spus Luiza Moraru, directoarea
departamentului de retail al CB Richard Ellis Romania.
Interesul pentru centrul vechi al Capitalei a determinat si
cresterea chiriilor spatiilor comerciale din zona, trend care s-a mentinut si
in acest an. „Chiriile au crescut usor si in acest an, cu procente de 5-10%”, a precizat
Luiza Moraru.
In general, chiriile spatiilor stradale de pe principalele
artere comerciale din Capitala, cum este Bulevardul Magheru sau Calea Victoriei,
au inregistrat valori stabile in 2011, iar analistii considera ca perioada
scaderilor dramatice a fost depasita. In 2010, Bulevardul Magheru a inregistrat printre cele
mai mari scaderi ale chiriilor spatiilor comerciale dintre principalele artere
comerciale din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA).
Astfel, chiriile spatiilor comerciale de pe Bulevardul Magheru s-au redus in
ultimul an cu 16,67%, in conditiile in care scaderi mai mari s-au inregistrat
doar pe Nezavisimosti Avenue, din Minsk (Belarus), de 18,18%, potrivit unui
raport anterior al Collieres.
Daca in centrul vechi cererea de spatii vine in principal din partea
cafenelelor si restaurantelor, in general pe arterele comerciale principalii
chiriasi sunt cazinourile si magazinele de tip discount, potrivit unei analize
a Cushman&Wakefield.