In ceea ce priveste atractivitatea pietei, Romania a obtinut 31 de puncte din 100, limita superioara indicand un numar crescut al factorilor de interes pentru investitorii straini.
Gradul de saturare a pietei de retail a fost punctat cu 22 de puncte in cazul Romaniei ceea ce da semnale investitorilor ca accesul acestora este limitat ori din cauza concurentilor sau din cauza unei cereri limitate.
Un alt indicator luat in calcul este presiunea factorului temporal, pentru care Romania a primit 66 de puncte din 100, punctaj care arata ca sectorul retail avanseaza cu repeziciune, ceea ce reprezinta oportunitati pe termen scrut pentru investitori.
Romania, Ungaria, Slovenia si Croatia sunt pozitionate pe un trend descendent, fata de anii precendenti. Cu toate acestea, intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, dar si ritmul accelerat de dezvoltare economica, pot mentine interesul retailerilor pntru investitii, iar pentru sectorul hipermarketurilor este preconizat ca va inregistra un boom.
Exista insa si dezavantaje pe piata romaneasca, dupa cum noteaza autorii studiului, si anume numarul mare de hipermarketuri care ar putea limita oportunitatile investitorilor, se mai arata in studiu.
Carrefour, Kaufland, Louis Dellhaize si Metro au o prezenta puternica pe piata romaneasca, iar Auchan si SPAR au deschis primele magazine in anul 2006.
La nivelul Europei de Est, Bulgaria este considerata „starul” regiunii care a urcat noua locuri, ocupand locul 12 in Indexul anual privind Dezvoltarea Industriei Globale de Retail (Global Retail Development Index), alcatuit de compania A.T. Kearney.
Potrivit studiului, intreaga regiune ramane atractiva pentru potentialii investitori, cu mentiunea ca intr-o scurta perioada de timp, piata se va inchide. Cu toate acestea, formatele de nisa au potential pe piata europeana.
Pe primele trei locuri in topul atractivitatii investitrorilor, la nivel mondial, se afla India, Rusia si China.
A.T. Kearney este una dintre cele mai mari firme internationale de consultanta manageriala, cu 47 de birouri in peste 30 de tari. Compania a intrat pe piata din Romania la inceputul lunii martie.