- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Atitudinea infatuata – cea mai grava greseala pentru un dezvoltator rezidential

13 May, 00:01 • cristina.mihai
Pe piata rezidentiala bucuresteana, cererea mult mai mare decat oferta a provocat uneori o atitudine abuziva a unor dezvoltatori, care au oferit contracte unilaterale, inflexibilitate si o calitate inferioara fata de ceea ce au promis. Clientii romani iarta orice problema, mai putin atitudinea infatuata a dezvoltatorilor fata de cererile lor, observa analistii imobiliari.
Atitudinea infatuata - cea mai grava greseala pentru un dezvoltator rezidential

Analistii au explicat pentru DailyBusiness care sunt factorii care determina probleme de imagine in randul dezvoltatorilor.

Desi credibilitatea pe piata rezidentiala bucuresteana nu este inca o problema dominanta, exista totusi cazuri in care cei care au avut o atitudine abuziva si au oferit proiecte slabe calitativ au „reusit” sa-si creeze probleme reale de imagine, a spus Irina Petrescu, consultant in departamentul rezidential al agentiei imobiliare Esop.

Pierderea credibilitatii pe piata romaneasca depinde de gravitatea abaterilor

Daca problemele sunt neglijabile si doar cativa clienti mai carcotasi au fost nemultumiti, situatia este in regula si imaginea dezvoltatorului respectiv nu are nici un motiv sa fie afectata. Daca insa apar chestiuni mai grave (intarzieri mari, calitatea proasta a constructiei), exista cazuri cand nemultumirile clientilor au condus la deteriorarea in timp a imaginii dezvoltatorului, au spus reprezentantii agentiei imobiliare Esop.

De ce se plang clientii „carcotasi” de cele mai multe ori? De arhitectura comunista a multor proiecte noi, de lipsa facilitatilor promise si de intarzierile lucrarilor de constructie, reiese din comentariile publicate de-a lungul timpului de cititorii DailyBusiness la articole pe teme imobiliare.

„In Ploiesti au un biet cartier de maxim 100 de case care sta neterminat de mai mult de 4 ani”, spune „Matache M.” intr-un comentariu la o stire despre dezvoltatorul imobiliar Impact.

[quote=Irina Petrescu, Esop]Cumparatorul e bine sa ceara detalii despre finisaje si calitatea constructiei, sa vada ceea ce a construit dezvoltatorul inainte si fie atent la bunul renume al acestuia[/quote]
Clientii sunt nemultumiti si de aspectul noilor proiecte. „Vreti sa aveti cea mai urita casa /apartament/vila ??? Si cele mai mari batai de cap cu finisajele, apa, curent, dupa ce va mutati ! Cumparati la Impact ! E valabil si pentru complexul rezidential din comuna Chitila: Rezidenz-Tiriac. Daca-l vezi poti sa juri ca sunt ghetourile renovate din Ferentari sau caminele de nefamilisti abandonate de pe langa marile complexe industriale comuniste!”, a reactionat un alt cititor la acelasi material.

Insa cele mai multe nemultumiri sunt legate de decalarea termenului de livrare. Cititoarea Elvira se plange de prestatia dezvoltatorului Noble House. „(…) Ni s-a spus ca in decembrie apartamentul va fi gata la cheie. Am si crezut….din pacate, asa ca am inghitit galusca, cum se spune si conform antecontractului am mers la Constanta (nu au acceptat in Bucuresti) sa semnam contractul si sa dam avansul/. Ni s-a spus , conf contract semnat la notar ca in martie e gata….nu e gata si suntem in luna mai. Din articolul dvs reiese ca in vara acestui an…..pai pana cand trebuie sa inghitim termenele astea fantoma?”, a comentat cititoarea „Elvira”.

Reprezentantii Esop considera ca desi intarzierea lucrarilor de constructie nu este un lucru normal, cumparatorii stiu inca de la inceput ca este foarte posibil sa se intample asa ceva.

„Nu putem spune ca intarzierile in lucrari sunt un lucru normal, dar toata lumea stie ca acest lucru este mai mult decat posibil. Tocmai de aceea se si trec in precontracte termene de gratie. Intarzierile pot fi cauza scaderii credibilitatii doar in conditiile in care sunt foarte mari (6 luni, 1 an)”, a spus Irina Petrescu.

„Nu lipsa de experienta este principala cauza a scaderii credibilitatii, ci atitudinea este cea care a condus la criza de imagine prin care trec unii dezvoltatori. Greselile sunt inerente si nu doar cei fara experienta gresesc. Dar greselile se pot indrepta si oamenii pot intelege”, spune Petrescu.

[quote=Irina Petrescu, Esop] Ceea ce ii derajeaza cel mai mult pe oameni este atitudinea infexibila si uneori infatuata a dezvoltatorilor[/quote]
Intr-adevar, in cazul primului conflict larg mediatizat dintre un dezvoltator – Pro Confort – si clientii sai (puteti citi despre acest subiect o analiza DailyBusiness sau un reportaj Realitatea), cumparatorii au fost cel mai agasati de atitudinea nepasatoare a reprezentantilor dezvoltatorilor, acceptand intr-un final toate neregulile in livrare, dupa discutii cu dezvoltatorul.

Cum isi „scaneaza” clientul roman dezvoltatorul imobiliar

Oamenii prefera in general sa cumpere de la un dezvoltator care a mai livrat, aceasta fiind considerata o garantie ce sporeste increderea, a spus Andrei Sandu, director general al MediaCity Real Estate.

Sunt totodata si multi clienti care se uita cu interes sporit la dezvoltatorii straini, gandindu-se ca acestia au un istoric si ca au intrat pe piata imobiliara din Romania platind un pret si cu intentia de a livra proiecte de calitate, a adaugat Sandu.

Ce trebuie sa ofere dezvoltatorul si ce trebuie sa ceara cumparatorul in procesul de tranzactionare a unei locuinte? Dezvoltatorul e bine sa prezinte informatiile necesare (planuri, lista de finisaje, detalii constructive) cat mai clar si obiectiv. Un element important este si partea juridica: modelul de precontract, contract, anexele, trebuie sa fie cat mai clare, fara sa lase loc la interpretari care pot genera mai tarziu tensiuni.

„Cumparatorul e bine sa ceara detalii despre finisaje si calitatea constructiei, sa vada ceea ce a construit dezvoltatorul inainte si fie atent la bunul renume al acestuia”, a spus Petrescu, de la agentia Esop.

„Credem ca orice proiect de succes trebuie sa aiba angrenati inca de la inceput toti factorii care contribuie la crearea, vanzarea si promovarea conceptului proiectului respectiv: arhitecti, avocati, consilieri financiari si nu in ultimul rand consilierul imobiliar, care trebuie sa fie liantul dintre toti acesti factori si sa ii faca sa lucreze impreuna pentru indeplinirea aceluiasi scop: succesul proiectului”, a conchis Irina Petrescu.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Când se împodobește, de fapt, bradul de Crăciun. Tot mai puțini români mai țin cont de ce spune tradiția creștină
Când se împodobește, de fapt, bradul de Crăciun. Tot mai puțini români mai țin cont de ce spune ...
Substanța rară creată de om care valorează mai mult de 62 de trilioane de dolari. Un gram din ea costă fabulos de mult!
Substanța rară creată de om care valorează mai mult de 62 de trilioane de dolari. Un gram din ea ...
Marea Piramidă din Giza nu are câte laturi se credea. Iluzia optică a bulversat mulți oameni
Marea Piramidă din Giza nu are câte laturi se credea. Iluzia optică a bulversat mulți oameni
Restaurantul din Europa unde nu există niciun chelner. Mâncarea vine pe un trenuleț electric, ce se întinde pe o șină de 600 de metri
Restaurantul din Europa unde nu există niciun chelner. Mâncarea vine pe un trenuleț electric, ce se ...
Prețurile explodează, iar România riscă să devină o țară de chiriași!
Prețurile explodează, iar România riscă să devină o țară de chiriași!
Ordin UE: Devine interzis în România! Măsura se aplică în toate statele membre
Ordin UE: Devine interzis în România! Măsura se aplică în toate statele membre
Doliu imens în muzica românească. Gabriel Cotabiță s-a stins din viață
Doliu imens în muzica românească. Gabriel Cotabiță s-a stins din viață
Noua taxă pentru proprietarii de mașini va intra în vigoare pe 1 ianuarie 2025
Noua taxă pentru proprietarii de mașini va intra în vigoare pe 1 ianuarie 2025
Schengen cu jumătate de măsură? România și Bulgaria, controale la granițele terestre încă 6 luni după aderare!
Schengen cu jumătate de măsură? România și Bulgaria, controale la granițele terestre încă 6 luni ...
A crescut din nou prețul motorinei! Diferența față de benzină atinge noi recorduri!
A crescut din nou prețul motorinei! Diferența față de benzină atinge noi recorduri!
Românii cu carduri și conturi bancare sunt în vizor! Băncile, obligate să aplice noile reguli la nivel național!
Românii cu carduri și conturi bancare sunt în vizor! Băncile, obligate să aplice noile reguli la ...
Autostrada Unirii face un pas uriaș. Exproprieri pentru podul peste Prut de la Ungheni!
Autostrada Unirii face un pas uriaș. Exproprieri pentru podul peste Prut de la Ungheni!
Concedieri masive înainte de sărbători! Două companii mari din România dau afară sute de angajați!
Concedieri masive înainte de sărbători! Două companii mari din România dau afară sute de angajați!
Românii, în vizorul legii. Amenzi de până la 1.000 de lei, începând cu 24 noiembrie!
Românii, în vizorul legii. Amenzi de până la 1.000 de lei, începând cu 24 noiembrie!
Ungaria dă o lovitură României. Vecinii de la nord-vest ne depășesc în 2024 la un capitol în care credeam că suntem invincibili
Ungaria dă o lovitură României. Vecinii de la nord-vest ne depășesc în 2024 la un capitol în care ...
Criza ciocolatei în România. Piața de 600 de milioane de euro luptă cu o producție internă de doar 50-60 de milioane!
Criza ciocolatei în România. Piața de 600 de milioane de euro luptă cu o producție internă de doar ...
Cataloage electronice. Antreprenorul ieșean care câștigă milioane din inovații digitale pentru educație
Cataloage electronice. Antreprenorul ieșean care câștigă milioane din inovații digitale pentru educație
Revolut își extinde serviciile. Bancomate proprii, credite ipotecare și un asistent AI
Revolut își extinde serviciile. Bancomate proprii, credite ipotecare și un asistent AI