Sondajul a fost realizat in luna martie si a testat perceptia retailerilor privind performanta centrelor comerciale atat din Bucuresti, cat si din restul tarii. Sondajul a fost trimis la mai mult de 150 de retaileri din Romania cu lanturi comerciale extinse, potrivit Mediafax.
„In general, tendinta dominanta ramane cea descendenta, 60% din retailerii din Bucuresti si 55% dintre cei din tara observand o scadere a vanzarilor in decembrie 2009 comparativ cu decembrie 2008. In general, scaderile vanzarilor au fost cuprinse intre 10% si 30%”, se arata intr-un raport al Colliers International.
Din punct de vedere al vanzarilor, cele mai performante centre
comerciale din Bucuresti au fost desemnate de retaileri Bucuresti Mall si centrul comercial Unirea.
Pe cel de-al treilea loc se afla Baneasa Shopping City, care desi relativ nou pe piata a reusit, potrivit Colliers, sa se pozitioneze foarte bine pentru captarea segmentului de populatie cu venituri superioare si de mijloc. Locurile al patrulea si al cincilea sunt impartite foarte indeaproape de Plaza Romania si nou-venitul AFI Palace.
In provincie, Constanta este orasul preferat de retaileri, desi a fost greu sa fie realizat un top clar al centrelor comerciale, datorita distributiei eterogene ale retelelor respondentilor.
Astfel, Constanta pare a fi orasul cu cele mai mari vanzari inregistrate in centrele comerciale, in conditiile in care peste 40% din respondenti au indicat centre comerciale din acest oras pe primul loc, urmat de Timisoara si Cluj.