Cele doua tari vor cauta modalitati
variate de finantare a proiectului, folosindu-se de fondurile
structurale ale UE, Programul de cooperare transfrontaliera si
Strategia Dunarii.
Plevneliev si Basescu s-au intalnit cu
ocazia celui de-al 18-lea summit anual al liderilor din Europa
Centrala si de Est de la Bratislava, cu o zi inainte de inaugurarea
oficiala a celui de-al doilea pod peste Dunare, Calafat-Vidin, dintre
cele doua tari, noteaza Mediafax.
Noul pod rutier si feroviar
Calafat-Vidin va fi
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/podul-calafat-vidin-inaugurat-pe-14-iunie-care-va-fi-taxa-de-tranzitare-90013/]inaugurat
vineri[/url], 14 iunie, si va fi exploatat de o
societate mixta romano-bulgara. Taxa perceputa pentru
traversarea noului pod de peste Dunare, la Calafat-Vidin,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/cat-va-fi-taxa-de-traversare-a-noului-pod-calafat-vidin-90463/]va
fi de 6 euro[/url] in cazul autoturismelor.
Potrivit unui
proiect de decizie publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor
de la Sofia, taxa pentru vehiculele cu masa intre 3,5 si 7,5 tone si
maxim 23 locuri va fi de 12 euro, cele avand intre 7,5 si 12 tone vor
plati 18 euro, camioanele de peste 12 tone cu maxim trei axe vor
plati 25 euro, iar cele cu patru si mai multe axe – 37 euro. Taxele
sunt comparabile cu cele percepute pentru traversarea podului
Ruse-Giurgiu.
Potrivit
Ministerului Transporturilor, podul Calafat – Vidin are o
lungime de aproximativ doi kilometri, 4 benzi rutiere – 2 pe fiecare
sens (3,75 m latime), linie simpla de cale ferata, doua trotuare si o
pista pentru biciclisti.
Din punct de vedere tehnic, pe sectorul
rutier s-au executat lucrari pe aproximativ 8,9 km de drum, dintre
care 3,2 km cu 2 benzi de circulatie (3,75 m latime) pe sens, 4
pasaje cu o lungime de 345 m, 290 m, 92 m si respectiv 83 m si o
statie de taxare, inclusiv punctul de trecere frontiera – statia de
lucru Calafat. Sectorul feroviar a vizat lucrari de modernizare a 5,9
Km linie simpla existenta pana la statia Golenti, 1,9 km CF in statia
Golenti (4 linii) si constructia a 3,2 Km linie noua simpla
electrificata, care permite accesul direct de pe pod la calea ferata
existenta Golenti-Calafat.
Valoarea totala a investitiei pentru
partea romana, asigurata din fonduri de coeziune si de la bugetul de
stat, este de 70,6 mil. euro, din care 66,9 mil euro pentru executia
lucrarilor.
Prin deschiderea circulatiei pe podul
Calafat – Vidin se va asigura fluidizarea traficului pe DN 7 (Valea
Oltului) si DN 6 (Arad – Turnu Severin – Calafat).
Podul mixt (rutier-feroviar) dintre
Calafat si Vidin, al doilea pod peste Dunare, va facilita transportul
combinat auto si feroviar pe aripa sudica a Coridorului IV
paneuropean, care se intinde de la Dresda, in Germania, pana la
Istanbul, in Turcia, precum si interconectarea mai rapida a axelor de
transport din sud-estul Europei la marile coridoare de transport
europene. Pe plan regional se asigura conectarea partii de sud-vest a
Romaniei cu nord-vestul Bulgariei, state membre ale Uniunii Europene,
printr-o legatura moderna si rapida.