„In Buzau, poate mai mult ca in alte orase, centrul comercial are de luptat cu obisnuintele anterioare si traditiile locale”, a spus pentru DailyBusiness.ro Cristian Moanta directorul de marketing al Altex.
„Ne referim aici, printre altele, la faptul ca pana de curand buzoienii erau obisnuiti sa mearga la cumparaturi in centre comerciale din Ploiesti sau Bucuresti. Oamenilor le ia timp sa se obisnuiasca cu faptul ca isi pot face cumparaturile la cinci minute distanta si nu mai trebuie sa strabata sute de kilometri”, a adaugat Moanta.
El a adaugat ca potrivit studiilor de specialitate, intervalul minim de timp in care un centru comercial „se aseaza” pe piata locala este de 12-18 luni de activitate.
Unul din motivele pentru care buzoienii reactioneaza mai greu la oferta mall-urilor locale este si faptul ca brandurile internationale, cunoscute, au fost lansate mai tarziu in mall-urile din oras. De altfel, in mall-urile de provincie ponderea brandurilor locale este mai mare decat in Bucuresti, unde predomina cele internationale. Un alt mall prezent in Buzau este Galleria, dezvoltat de catre GTC si inaugurat cu cateva luni inainte de Aurora.
Reprezentantii centrului comercial nu au comunicat numarul de vizitatori mediu in primul an de functionare, insa au mentionat ca in ultimele 2-3 luni, traficul se situeaza in linie cu estimarile initiale, adica peste 7.500 de vizitatori in zilele saptamanii si peste 10.000 in week-end.
In schimb, in mall-ul Galleria, media de vizitatori in acest an a fost de 3.000 – 3.500 pe zi, conform datelor facute publice in septembrie. Avantajul pe care il are Aurora este ca in cadrul sau functioneaza un magazin Carrefour.
In ceea ce priveste scaderea chiriilor, reprezentantii centrului comercial Aurora nu au precizat marjele cu care acestea au scazut, insa au admis ca au avut o „atitudine flexibila”, fata de parteneri.
Centrul comercial are o suprafata de circa 40.000 mp si a presupus o investitie de 25 milioane de euro. In prezent, 10% din suprafata mall-ului este neinchiriata.
Pe langa centrul comercial, Cometex mai detine un mini-mall in Brasov si circa 30.000 mp de spatii comerciale in Suceava.
Cometex Bucuresti (COXE), divizia imobiliara a retailerului IT&C Altex Romania, a raportat in primele noua luni din acest an un profit net de circa 5,9 milioane lei (1,4 milioane euro), in crestere cu 35%,in contextul in care afacerile au avansat de peste doua ori fata de perioada similara din 2008.
De asemenea, cifra de afaceri a Cometex a urcat puternic in perioada ianuarie-septembrie 2009, de la 9,94 milioane lei, pana la 19,78 milioane lei (4,67 milioane euro). Cresterea a fost determinata si de cresterea portofoliului de spatii comerciale la finalul lui 2008.
Cometex trebuia sa fuzioneze in acest an cu Altex Romania, dar fuziunea a fost anulata in adunarea actionarilor din 10 septembrie. Firma din domeniul imobiliar este controlata in proportie de 96,87% de Altex Romania.